پژو باید غرامت پرداخت کند

    کد خبر :314264

وزیر صنعت با اشاره به سرنوشت ایکاپ با تعلیق همکاری پژو با خودروسازان گفت: پژو با تعلیق همکاری باید غرامت پرداخت کند.

به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری وزیر صنعت امروز در نشست خبری خود که به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شده بود در خصوص وضعیت همکاری با پژو و رنو در صنعت خودروسازی گفت: پژو و رنو هنوز خروج خود را به صورت رسمی اعلام نکرده اند، این دو شرکت در ایران سرمایه گذاری کرده اند، این در حالی است که 170 میلیون دلار آورده در ایران دارند، بنابراین علاقمند به ادامه کار هستند؛ میزان معاملات آنها با امریکا محدود است، اما اگر مشمول تحریم ثانویه باشد، ممکن است با ایران قطع همکاری کنند.

وزیر صنعت در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم که گفت آیا با تعلیق همکاری پژو ورنو با ایران موضوع دریافت غرامت از شرکای فرانسوی پیش بینی شده است یا خیر ؟ افزود: غرامت پژو دفعه قبل به ایران پرداخت شده است، این بار هم پرداخت غرامت را در قرارداد جدید ذکر کرده ایم. اگر قرارداد تعلیق شود، تلاش خواهیم کرد تا از روش های دیگر ایکاپ را با خودروهای جدید جایگزین کنیم.

شریعتمداری اضافه کرد: خودروسازان به سمت جایگزینی شرکا حرکت کرده اند، این در حالی است که تحریم خودرو این بار جزو اولین تحریم های امریکا بود، بنابراین می خواهند اشتغال ایران را در صنعت خودرو تقلیل دهند، اما موفق نخواهند شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید