گاز، اهرمی برای گسترش نفوذ در صحنه بین‌المللی

    کد خبر :313991

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل گفت: ایران باید گاز مازاد بر نیاز داخلی خود را به اروپا و دیگر کشورها صادر کند و از گاز به عنوان یک اهرم راهبردی برای گسترش نفوذ خود در جهان بهره‌مند شود.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت نفت، امیرحسین زمانی‌نیا درباره صادرات گاز ایران گفت: در صادرات گاز باید به دنبال منافع و سودمندی‌های راهبردی باشیم، یعنی اگر میزان تولید گاز ما بیشتر از مصرف داخلی است، به‌طور قطع باید این گاز را به اروپا و دیگر کشورها صادر کنیم.

وی نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه در صنعت نفت و گاز کشور دانست و با بیان خاطراتی از سال‌های کاری در وزارت امور خارجه و صنعت نفت و گاز، اظهار کرد: ما باید بتوانیم در سطح جهانی کار کنیم، زیرا از کشوری مثل ایران با ۱۰۰ سال سابقه نفتی و دارا بودن بزرگ‌ترین ذخایر گازی دنیا، انتظار می‌رود دستاوردهای راهبردی بسیاری داشته باشد.

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل ادامه داد: ایران با توجه به موقعیتی که اکنون در جهان دارد و به عنوان نخستین دارنده ذخایر گازی شناخته می‌شود، می‌تواند از گاز به عنوان یک اهرم راهبردی بهره‌برداری کند و نفوذ خود را گسترش دهد.

زمانی‌نیا با بیان این که روسیه اقتصاد انرژی خود را با فروش گاز به اروپا، تضمین کرده است، گفت: گاز می‌تواند ضامن منافع بلندمدت و عامل بسط نفوذ راهبردی ما در این زمینه باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید