اقدامات اولیه برای بازگشایی کنسولگری های ترکیه در موصل و بصره

    کد خبر :313783

رسانه های عراقی گزارش دادند، ترکیه اعلام کرده است که اقدامات و مذاکرات اولیه برای بازگشایی کنسولگری های این کشور در بصره و موصل عراق آغاز شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از شفق نیوز، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده که آنکارا گام های لازم برای بازگشایی کنسولگری های خود در موصل و بصره عراق را آغاز کرده است.

بر اساس این خبر، مذاکرات در این زمینه آغاز شده است تا کنسولگری های ترکیه در موصل و بصره که چندسال پیش به دلیل تهدیدهای امنیتی مسدود شده بود، بازگشایی شود.

در سال ۲۰۱۴ و بعد از حمله داعش به بخش هایی از خاک عراق، داعش به کنسولگری ترکیه در موصل حمله کرد و ۴۸ نفر از کارکنان آن از جمله «اوزتورک ییلماز» سرکنسول ترکیه در موصل را به گروگان گرفته بود.

در میان افرادی که توسط داعش به گروگان گرفته شده بودند، خانواده های شماری از کارکنان کنسولگری ترکیه از جمله ۳ کودک و شماری از نیروهای ویژه امنیتی ترکیه حضور داشتند که بعد از ۳ ماه آزاد شدند.

بعد از این ماجرا سرکنسول سابق ترکیه با استعفا از وزارت خارجه به حزب « خلق جمهوری‌خواه ترکیه» که از مخالفان حزب حاکم به شمار می آید، پیوست. وی که در حال حاضر معاونت رئیس حزب « خلق جمهوری‌خواه ترکیه» را برعهده دارد دولت کشورش را به حمایت از داعش متهم کرده بود و سیاست خارجه کشورش در سوریه و عراق را شکست خورده توصیف کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید