کانادا هم به جنگ تجاری علیه آمریکا پیوست

    کد خبر :313561

کانادا در اقدامی تلافی جویانه علیه جنگ تجاری واشنگتن، کالا‌های وارداتی آمریکا به ارزش حدود ۱۳ میلیارد دلار را شامل تعرفه کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از تارنمای خبری هیل، «کریستیا فریلند» وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرد که اوتاوا از روز یکشنبه تعرفه‌های تلافی جویانه بر برخی کالا‌های وارداتی از آمریکا اعمال می‌کند.
این تعرفه‌ها که در واکنش به اعمال تعرفه‌های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم از سوی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعمال می‌گردد، شامل برخی محصولات صادراتی آمریکا به کانادا به ارزش ۱۲.۶ میلیارد دلار می‌شود.
فریلند با اعلام اینکه در هفته جاری ۶ مرتبه با نماینده تجاری کاخ سفید گفتگو کرده، اعمال تعرفه‌ها از سوی واشنگتن را «نامعقول و مضر» توصیف کرد.
ترامپ در فروردین ماه تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را به ترتیب ۲۵ و ۱۰ درصد اعلام کرد، اما پس از آنکه با انتقاد شدید از سوی کشور‌های طرف تجاری با آمریکا مواجه شد، کانادا و اتحادیه اروپا را از این تعرفه‌ها معاف کرد.
با این وجود، سه ماه پس از اعلام اولیه تعرفه‌های جدید، کاخ سفید اعلام کرد که کانادا و اتحادیه اروپا مجددا مشمول این تعرفه‌ها می‌شوند؛ اقدامی که موجی از اقدامات تلافی جویانه از سوی کشور‌های هدف را به دنبال داشت.
وزیر خارجه کانادا اعمال این تعرفه علیه کشورش را سیاستی حمایت گرایانه و مغایر با قوانین سازمان تجارت جهانی دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید