کمک ۱.۶ میلیارد دلاری دیگر بانک مرکزی روسیه به بانک‌های این کشور

    کد خبر :313445

دو منبع آگاه اطلاع داده‌اند بانک مرکزی روسیه احتمالا ۱.۶ میلیارد دلار دیگر به بانک‌های درگیر مشکل این کشور کمک خواهد کرد.

در نیمه دوم سال ۲۰۱۷، بانک مرکزی روسیه برای نجات ۳ بانک بزرگ خصوصی این کشور یعنی بانک‌های “اوتکریتی”، “بی اند ان” و ” پرومسویاس بانک” بسته نجاتی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار تخصیص داد. بانک مرکزی روسیه در چارچوب برنامه پاکسازی مالی خود هم چنین هزاران شعبه بانکی مختلف را تعطیل کرده است.

به گزارش ایسنا، سه بانک فوق دارایی‌هایی به ارزش ۲.۱ تریلیون روبل در اختیار دارند و بانک مرکزی در قبال کمک به این بانک‌ها واگذاری بخشی از این دارایی ها را طی ۳ تا ۵ سال آینده بر عهده خواهد گرفت.

به گفته منابع آگاه، این کمک‌های اعتباری صرف تقویت نقدینگی و تقویت کیفیت سرمایه این بانک‌ها خواهد شد. از زمان آغاز برنامه نجات بانک مرکزی تقریبا یک سال گذشته است اما کیفیت دارایی‌های بانک ها بدتر شده است که یکی از مشکلات، کاهش ارزش سهام شرکت‌های در اختیار بانک‌ها به دلیل تحریم‌ها بوده است.

الویرا نابیولینا- رئیس بانک مرکزی روسیه- این هفته به خبرنگاران گفته بود این بانک تاکنون ۷۵۸.۳ میلیارد روبل به این سه بانک تزریق کرده، بانک مرکزی روسیه نیز اعلام کرده است فرآیند برنامه نجات که مستلزم چاپ پول های جدید خواهد بود بر سیاست های پولی دولت تاثیر نخواهد گذاشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید