پورابراهیمی: اگر رییس کل بانک مرکزی بودم …

    کد خبر :313333

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر وزیر اقتصاد یا رییس کل بانک مرکزی بودم «ارز دیجیتال» و «پیمان پولی» را اجرایی می کردم.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، گفت: معتقدم در شرایط کنونی با تحریم‌های بین المللی که در گذشته باب بود روبرو نیستیم، بلکه با قلدربازی آمریکایی ها روبرو هستیم که به گوشه و کنار جهان می روند و با زر، زور و تزویر کشورها را برای تبعیت از سیاستهای زورمدارانه خود متقاعد می کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: تحریم‌ها در گذشته و قبل از برجام، تجویزی نامشروع ولی به ظاهر قانونی بود که از سوی مجامع بین المللی مثل سازمان ملل و اتحادیه اروپا و سایر مجامع بین المللی به اجرا در می آمد اما جنس تحریم امروز این است که مجامع بین المللی به دلیل حقانیت ایران پایشان را از تحریم و رودررویی با ایران عقب گذاشته اند اما آمریکایی ها با قلدری و حرف زور دیگران را در دنیا متقاعد می کنند که تحریمهای جدید را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کنند.

وی کار در این شرایط را نسبت به گذشته راحت تر دانست و افزود: در گذشته وقتی از کشورها می خواستیم همکاری کنند به ما می گفتند سازمان ملل یا فلان سازمان بین المللی ما را از این کار منع کرده است اما امروز می گویند آمریکایی ها ما را از این کار منع کرده اند و این موضوع از نظر ماهوی با یکدیگر بسیار متفاوت از قبل است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تبیین راهکارهایش برای برون رفت از نابسامانی های اقتصادی فعلی کشور، گفت: با وجودی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران تصور می کنند در مسئله تحریم نفتی و ممانعت از شکل گیری مراودات اقتصادی بین المللی موفق می شود، معتقدم می توانیم با به کارگیری راهکارهای مشخصی زورگویی های آمریکایی ها را بی اثر کنیم و تحریم های آنان را دور بزنیم.

پورابراهیمی «ارز دیجیتال» را از راهکارهای دور زدن نظام بانکی آمریکا دانست و ادامه داد: با به خدمت گرفتن ارز دیجیتال می توان فرآیند بانکی که توسط سیستم فدرال رزو آمریکا در سراسر جهان مدیریت می شود را دور زد. با توافق تجار و بازرگانان ایرانی با تجار و بازرگانان سایر کشورهای جهان می توان ارز دیجیتال استانداردی را مورد توافق قرار داد و معاملات و مراودات اقتصادی را از آن طریق انجام داد.

نماینده مردم کرمان در مجلس انعقاد «پیمان پولی» بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، چین و روسیه را دیگر راهکارش برای خروج از بن بست تعاملات اقتصادی جهانی پیشنهاد کرد و افزود: در سفری که دو ماه قبل به روسیه داشتیم رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دومای روسیه و رییس کمیسیون اقتصادی شورای فدراسیون روسیه پیشنهاد فعال کردن پیمان پولی و ارز دیجیتال را مطرح کردند و از آمادگی روسیه برای عملیاتی کردن این پیشنهادات خبر دادند. برای اجرای این راهکارها نیازمند اراده و عزم جدی بانک مرکزی هستیم ولی متاسفانه این اراده در حال حاضر در بانک مرکزی دیده نمی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید