معاون سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری مطرح کرد

لزوم فراهم کردن بستر نگه‌داشت جمعیت در روستاها

    کد خبر :313262

معاون سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری گفت: باید بستر حضور مردم در روستاها فراهم شود.

به گزارش ایسنا، بی‌بی عصمت سرافرازی در حاشیه اولین جشنواره روستایی و عشایری شهرستان طارم که در ییلاقات دیزاب شهر آب‌بر برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مباحث مهمی که در فرآیند توسعه همه‌جانبه نقش دارد، نگه‌داشت جمعیت در مناطق شهری و روستایی است و بحث مهاجرت روستائیان بیشتر مورد تاکید است.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه نمی‌توان بر توسعه صرفا از منظر فرهنگی، اجتماعی و یا اقتصادی نگاه کرد، بلکه باید در همه زمینه‌ها از پتانسیل‌های موجود استفاده کرد، به خصوص با توسعه‌ در بخش عمرانی روستایی، کمتر شاهد مهاجرت روستائیان به مناطق شهری و یا به عبارت بهتر مناطق حاشیه شهر خواهیم بود.

وی افزود: متاسفانه در کشور نتوانسته‌ایم برای نگه‌داشت افراد در مناطق روستایی با توجه به افزایش سطح سواد جوانان روستایی که عمدتا مربوط به بحث اشتغال است، اقدامی انجام دهیم و امیدواریم این اتفاق بیافتد.

سرافرازی خاطرنشان کرد: به تناسب زحمتی که عشایر در راستای تولید و تامین امنیت غذایی کشور انجام می‌دهند، بهره‌ای به دست نمی‌آورند و اگر به این مسئله رسیدگی نشود و آنان نیز به دنبال زندگی راحت‌تر به شهرها و حاشیه شهرها مهاجرت کنند، امنیت غذایی با مشکل مواجه خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری یادآور شد: اساس سیاست معاونت توسعه روستایی در دولت دوازدهم بر این است که باید همه‌جانبه به مسائل روستائیان پرداخت و بستر را برای حضور آنان در روستاها با ایجاد اشتغال پایدار و تسهیلات ارزان‌قیمت فراهم آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید