افزایش ۱۸هزار تومانی یک تیشرت ۳۰هزار تومانی!

    کد خبر :313246

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: به دلیل کمبود و گرانی نخ، پارچه و کاغذ پلاتر، شاهد افزایش قیمت یک تیشرت ۳۰ هزار تومانی به ۴۸ هزار تومان در بازار هستیم.

مجید نامی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان نساجی و پوشاک برای تهیه پارچه و نخ با مشکل کمبود و گرانی روبرو هستند، اظهار کرد: هر کیلوگرم نخ به مرز ۳۰ هزار تومان و هر کیلوگرم پارچه به مرز ۴۰ هزار تومان رسیده است درحالیکه نخ‌های هندی تا چندی پیش تنها ۱۴ هزار تومان قیمت داشت. این در حالی است که نخ دوخت نیز تا چندی پیش ۲۵۰۰ تومان قیمت داشت که در حال حاضر به مرز ۷۰۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل گرانی در بازار این است که بسیاری از فعالان حوزه پوشاک واحدهای صنفی هستند که پروانه بهره‌برداری ندارند و بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند ارز جهت تامین مواد اولیه دریافت کنند.

نامی با اشاره به اینکه برخی معتقدند که در شرایط فعلی باید قیمت‌ها افزایش یابد گفت: ما معتقدیم که حتی اگر قیمت‌ها هم بالا برود امکان خرید وجود ندارد. مساله دیگر این است که تولید کنندگان نمی‌توانند واحدهای خود را تعطیل کنند چرا که مرخص شدن کارگرانی که چند سال آموزش دیده‌اند اصلا منطقی نیست و بنابراین در شرایط فعلی علی‌رغم هزینه‌کرد بالا با چنگ و دندان فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

وی افزود: مشکل دیگر این است که امکان توقف برهه‌ای تولیدکنندگان نساجی و پوشاک نیز وجود ندارد چرا که با توجه به تامین پارچه زمستانی و تابستانی، هر کدام از آن‌ها باید در موعد مناسب تولید شود و به بازار برسد. علاوه بر این بحث مد نیز وجود دارد و تاخیر در تولید می‌تواند به بازار تولید کنندگان لطمه بزند.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه ماه آتی ماهی سرنوشت‌ساز برای تولید کنندگان نساجی و پوشاک است گفت: در حال حاضر نمی‌دانیم که بازار تحمل افزایش قیمت‌ها را دارد یا خیر و باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش مصرف کنندگان به افزایش قیمت‌ها چگونه خواهد بود.

هر چند از ابتدای سال جاری افزایش قیمت پوشاک توسط فعالان این بخش رد می‌شد اما در نهایت مسائل پیش آمده طی مدت زمانی اخیر شرایط متفاوتی را برای تولید کنندگان نساجی و پوشاک رقم خورده است و به دلیل مسائل ارزی، کاهش قدرت خرید مردم و واردات غیر رسمی پوشاک به کشور شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت پوشاک در بازار هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید