واکنش رسانه‌های ترکیه به اظهارات حسن روحانی

  • سیاسی
  • جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۳۹
    کد خبر :313142

روزنامه وطن نیز از دیگر رسانه های خبری ترکیه است که به واکنش حسن روحانی به تهدیدات پرداخت و عنوان ‘در برابر فشار ترامپ، سر خم نمی کنیم’ را برای انتشار مواضع رییس جمهوری ایران انتخاب کرد.

رسانه های ترکیه اظهارات اخیر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدامات و تهدیدهای آمریکا را به صورت گسترده ای منعکس کرده و نوشتند: رییس جمهوری ایران اعلام کرده است که کشورش تسلیم فشارهای آمریکا نمی شود.

به گزارش بازتاب، روزنامه سوزجو با درج عنوان ‘به زانو در می آوریم’ سخنان دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران در نشست هم اندیشی با مدیران ارشد دولتی را منتشر کرد و نوشت: رییس جمهوری ایران در سخنانی تاکید کرد که حکومت ایران تسلیم فشارهای آمریکا نمی شود و در نهایت آمریکا را در مبارزه اراده ها به زانو درخواهد آورد.

خبرگزاری آناتولی به واکنش روحانی در برابر تهدیدهای اقتصادی آمریکا اشاره کرد و با درج عنوان ‘جنگ اقتصادی آمریکا’ نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری ایران معتقد است که مقامات کاخ سفید، اقتصاد ایران را هدف گرفته اند اما مردم ایران در برابر آنها خواهند ایستاد.

به نوشته این رسانه، روحانی به بی ثباتی در بازار ارز اشاره و اعلام کرد: ‘به اندازه کافی ارز داریم و مردم نگران بحران ارزی نباشند.’ روزنامه استار از رسانه نزدیک به دولت ترکیه با درج عنوان ‘روحانی، دعوت به استعفا را رد کرد’ به اظهارات اخیر رییس جمهوری در نشست هم اندیشی با مدیران پرداخت و نوشت: به گفته رییس جمهوری ایران، این که بعضی ها فکر می کنند که دولت در این شرایط می‌ترسد، استعفا داده و کنار می‌رود، اشتباه می‌کند.

استار افزود: روحانی گفته است که تسلیم شدن در برابر فشار آمریکا توصیه هیچ عاقل و وطن پرستی نیست و اگر ایران در برابر این ظلم ها گردن خم کند، به معنای پایان عزت تاریخی ملت بزرگ ایران خواهد بود.

روزنامه آکشام با انتشار گزارشی به تشریح سخنان روحانی در خصوص تهدیدات آمریکا علیه ایران پرداخت و نوشت: رییس جمهوری ایران بیان کرد که ایالات متحده آمریکا، اقتصاد ایران را برای ضربه زدن نشانه گرفته است.

این رسانه با درج عنوان ‘روحانی، دعوت به استعفا را رد کرد’ نوشت: به گفته رییس جمهوری ایران، این که دولت ترسیده و استعفا می دهد، فکری اشتباه است.

این رسانه همچنین نقل از وی چنین آورد: در برابر آمریکا تسلیم نمی شویم و عزت تاریخی مان را حفظ می کنیم و آمریکا را در مبارزه با اراده‌ها به زانو در خواهیم آورد و زورگویان و قلدرمابان خواهند فهمید که راه غلطی را انتخاب کردند.

روزنامه وطن نیز از دیگر رسانه های خبری ترکیه است که به واکنش حسن روحانی به تهدیدات پرداخت و عنوان ‘در برابر فشار ترامپ، سر خم نمی کنیم’ را برای انتشار مواضع رییس جمهوری ایران انتخاب کرد.

این رسانه در تشریح اظهارات روحانی چنین نوشت: روحانی با قاطعیت از ایستادگی در برابر فشارهای آمریکا سخن گفت و تاکید کرد که ‘به هیچ عنوان تسلیم آنها نخواهیم شد.

‘ روزنامه وطن افزود: رییس جمهوری ایران اعلام کرد که کشورش در بدترین شرایط نیز قادر به تامین نیازهای اولیه جامعه است.

روزنامه جمهوریت از دیگر رسانه های ترکیه بود که با درج عنوان ‘به زانو در می آوریم’ به انعکاس مواضع رییس جمهوری ایران پرداخت و در تشریح سخنان وی نوشت: رییس جمهوری ایران در سخنان خود تفکر بعضی ها مبنی بر استعفای دولت در شرایط سخت را اشتباه خواند و به صراحت عنوان کرد که دولت امانت دار مردم است و تا پای جان ایستاده و هراسی از مقابله با مشکلات ندارد.

روزنامه های ملیت، کارار، خبرتورک، حریت، ینی بیرلیک نیز با درج عنوان ‘روحانی، دعوت به استعفا را رد کرد’ به انعکاس واکنش رییس جمهوری به درخواست بعضی از سیاسیون مبنی بر استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام و همچنین واکنش وی به تهدیدات آمریکا پرداختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید