استاندار تهران تاکید کرد

لزوم ایجاد آمادگی و تقسیم کار برای مقابله با بحران‌های طبیعی در پایتخت

    کد خبر :312952

استاندار تهران با تاکید بر اینکه امکانات وسیعی در تهران برای مواقع بحران فراهم شده است، افزود: هنوز برای بحران‌های طبیعی آموزش‌های لازم داده نشده و آمادگی و تقسیم کار مناسب انجام نشده است.

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مدیریت بحران در استان تهران گفت: در بحران نخستین کار این است که مسئولین نیروی انتظامی منطقه را به گونه‌ای مدیریت کنند که شهروندان سایر نقاط نتوانند به منطقه بحران وارد شوند تا دستگاه‌های امدادی در سریع‌ترین زمان ممکن کار امدادی خود را انجام دهند.

وی افزود: در زلزله اخیر همه شهروندان با خودرو به خیابان‌ها وارد شدند و مسیر را برای خودروهای امدادی مسدود کردند، لذا همان زمان در ستاد مدیریت بحران تصمیم گرفتیم مسیرهایی به صورت ویژه برای خودروهای امدادی اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: در حوزه امداد و نجات، مسئولیت بر عهده سازمان هلال احمر است. بر همین اساس همه سازمان‌هایی که قصد کمک دارند، باید زیر نظر هلال احمر کار کنند. همچنین باید موضوعاتی همچون اسکان موقت هرچه زودتر برای مواقع بحران تعیین تکلیف شود.

استاندار تهران با تاکید بر پیشگیری از وقوع خسارات شدید پس از زلزله با مقاومسازی ساختمان‌ها و آموزش نیروهای مختلف در سطح استان تهران گفت: استان تهران در زمینه احداث سوله‌های مدیریت بحران با کمبود مواجه است و باید تعداد این سوله‌ها برابر نیاز در سطح استان باشد.

وی افزود: در مواقع بحرانی باید از تمامی امکانات و مدیریت مناسب برخوردار باشیم و از تمامی امکانات و زیرساخت‌ها در مواقع بحرانی بهره بگیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید