قیمت نفت آمریکا به بالاترین رکورد ۳ و نیم ساله خود رسید

    کد خبر :312923

روز پنج‌شنبه، با نگرانی از این‌که تحریم‌های آمریکا بتواند مقدار قابل‌توجهی از صادرات نفت ایران را کاهش دهد، قیمت‌های نفت بالا رفت و نفت امریکا به بالاترین قیمت ۳ سال و نیم اخیر رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، با نگرانی از این‌که تحریم‌های آمریکا بتواند مقدار قابل‌توجهی از صادرات نفت ایران را کاهش دهد، قیمت‌های نفت بالا رفت و نفت امریکا به بالاترین قیمت ۳ سال و نیم اخیر رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۶۹ سنت یا ۱ درصد جهش کرد و در ۷۳.۴۵ دلار بسته شد. قیمت این شاخص نفتی در معاملات روز پنج‌شنبه به رکورد ۷۴.۰۳ دلار هم رسید که بالاترین سطح آن از ۲۶ نوامبر ۲۰۱۴ است.

قیمت هر بشکه پیش‌خرید نفت برنت هم با ۲۳ سنت افزایش در ۷۷.۸۵ دلار به کار خود پایان داد.

این هفته ایالات‌متحده از کشورهای دیگر خواست واردات نفت خود از ایران را از ماه نوامبر قطع کنند.

مقامات آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کردند که با کشورهای مختلف، مورد به مورد بر روی این هدف کار می‌کنند. چین، بزرگترین واردکننده نفت از ایران، به مواضع آمریکا پایبند نیست.

مارک واتکینز، استراتژیست سرمایه‌گذاری منطقه‌ای در بانک ولس منجمنت آمریکا، می‌گوید: اگر نفت ایران را از بازار حذف کنید، آنگاه با کاهش شدید عرضه روبرو می‌شوید و فشار رو به بالای بیشتری به قیمت‌های نفت وارد خواهد شد.

اختلالات برنامه‌ریزی نشده در عرضه نفت از سوی کانادا، لیبی و ونزوئلا، هم باعث بالا رفتن قیمت‌ها شده‌اند.

قیمت نفت خام آمریکا پس از این‌که داده‌های اداره اطلاعات انرژی این کشور نشان داد این هفته میزان ذخایر تجاری نفت خام آمریکا ۱۰ میلیون بشکه سقوط کرده است، بیشتر تقویت شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید