عضو فراکسیون امید:سران مجاهدین خلق توهم داشتند

  • سیاسی
  • جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۴
    کد خبر :312917

عبدالرضا هاشم‌زایی از حال و هوای هفت تیر سال ۶۰ گفت.
عبدالرضا هاشم‌زایی که در زمان ترور هفتم تیر در خراسان فرماندار بوده است درباره حال و هوای آن روزهای کشور گفت: فارغ از فضای انقلابی که آن زمان در کشور در جریان بود این اتفاق یک شوک را به جامعه منتقل کرد حتی یادم می آید آن زمان در برخی شهرستان های خراسان مردم به صورت خود جوش به خانه مجاهدین خلق (منافقین) حمله کردند و یکی از کارهای دولت ما این بود که اجازه ندهد هرج و مرج ایجاد شود؛ خود من در آن مقطع چندین بازدید داشتم.

او در پاسخ به این سوال که آیا خانه افرادی که مورد حمله قرار می گرفت از سران منافقین بودند گفت: نه اینها افرادی بودند که گول خورده بودند و از درجه بالایی برخوردار نبودند تنها سمپات و طرفدار حزب بودند خانه هایشان به محاصره مردم درآمد و دولت در آن مقطع تمام تلاشش را می کرد تا هرج و مرجی نشود که طبیعی هم بود؛ به هر صورت انقلاب تازه به پیروزی رسیده بود و مردم شور انقلابی داشتند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبل از انقلاب بچه های مسلمان به چند شاخه تبدیل شدند یکی موتلفه اسلامی بود و برخی هم روحانیون بودند اما گروهی که به صورت مسلحانه با رژیم شاه مخالفت می کردند یکی مجاهدین خلق بودند که بعدها مواضعشان را تغییر دادند و با وجود آنکه بچه مسلمان بودند به سمت اندیشه های مارکسیستی رفتند. گروه های دیگری هم تحت مواضع کمونیستی مانند فدائیان خلق و پیکار و … هم به میدان آمدند منتها بعد از پیروزی انقلاب یک نوع تلقی سهم خواهی داشتند اما از آنجایی که مردم ایران به دلیل عقاید اسلامی چندان دل خوشی نداشتند که در میدان توزیع قدرت سهمی به آنها بدهند لذا مجلس اول که سیستم ردصلاحیت و نظارت استصوابی نبود برخی از این افراد در مجلس حضور داشتند اما تعدادشان زیاد نبود. البته از مجلس دوم به بعد خط مشی ها مشخص شد و دیگر با سیستم رد صلاحیت اجازه پیدا نکردند وارد مجلس شوند.

این نماینده تهران درباره اینکه چطور مسعود رجوی که دور اول کاندیدای ریاست جمهور می شود شمشیر علیه جمهوری اسلامی می کشد گفت: همان‌طور که گفتم یک توهم و خود بزرگ بینی در میان انها مشاهده شد به صورتی که آنها این توهم را پیدا کردند که موردظلم قرار گفتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید