آینده اتحادیه اروپا به حل بحران «مهاجرت» بستگی دارد

    کد خبر :312752

صدر اعظم آلمان پیش از برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل، هشدار داد که آینده اتحادیه اروپا به حل بحران مهاجرت در این قاهره بستگی دارد.

به گزارش بازتاب به نقل از اکسپرس، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروز هشدار داد که آینده اتحادیه اروپا به مسأله «مهاجرت» بستگی دارد.

وی پیش از آغاز نشست اتحادیه اروپا در برابر پارلمان آلمان سخنرانی کرده و گفت: اروپا با چالش های زیادی مواجه است اما چالش هایی که با مسأله مهاجرت مرتبط است ممکن است سرنوشت اتحادیه اروپا را تعیین کند. وی در عین حال خواستار راهکاری چندجانبه برای این بحران شد و گفت باید راهکارهایی چندجانبه مطرح شود به جای اینکه برخی کشورها موضع یک جانبه ای اتخاذ کنند.

وی تأکید کرده است که باید این بحران حل و فصل شود تا دیگران باور کنند که ما با ارزش ها و باورهای چندجانبه گرایی رهبری و هدایت می شویم اما اگر این اتفاق نیافتد دیگر کسی به سیستم ارزش های ما که ما را قوی ساخته ایمان نخواهد داشت.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز و فردا در بروکسل گرد هم می آیند تا درباره بحران مهاجرت گفتگو کنند. مرکل سه شنبه گذشته گفته بود که راه حل اروپائی برای بحران مهاجران در نشست سران اتحادیه اروپا تا پایان هفته جاری به دست نمی آید و افزوده بود تا جمعه و در جریان نشست سران به بسته جامعی برای این رویداد نمی رسیم.

این در حالی است که معاون صدراعظم اتریش اخیرا در گفتگویی با اشاره به شدت اختلاف نظرها درباره بحران مهاجرت پیش بینی کرد که این موضوع می تواند خط پایان دوره سیاسی صدراعظم آلمان باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید