آئودی باز هم فراخوان زد؛ این بار برای مدل های آئودی A6 و A7

  • خودرو
  • پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ ۱۴:۰۰
    کد خبر :312655

در تازه ترین اخبار مربوط به مدل های آئودی A6 و A7 عنوان شده است که یک حسگر معیوب در برخی صندلی‌ها سبب توقف فروش این خودروهای لوکس در ایالات متحده تا مدت زمانی نامعلوم می شود. همچنین کمپانی آلمانی آئودی به دلیل این مشکل تمامی مدل های 2012 تا 2018 این دو خودرو را نیز به منظور بررسی بیشتر به نمایندگی‌ها فراخوانده است. تعداد خودروهایی که درگیر این فراخوانی شده اند در مجموع 139249 دستگاه بوده که شامل مدل هایی است که از ژانویه 2011 تا آوریل 2018 به صندلی‌های سوپر اسپورت استاندارد یا سفارشی مجهز شده اند.
خوشبختانه هنوز هیچگونه گزارشی مبنی بر مصدومی یا فوتی حاصل از این عیب ارائه نشده است. لازم به ذکر است که آئودی هنوز راه حلی برای برطرف کردن مشکل این حسگرها درنظر ندارد و تنها حرکت مثبتی که در این راستا انجام داده فراخوانی مدل های مذکور است.

نکته حائز اهمیت در این میان فراخوانی مدل های فروخته شده تنها در ایالات متحده است. به عبارت دیگر آئودی مدل هایی از این خودرو را که در خارج از امریکا فروخته شده فرانخوانده است.

مالکان خودروهای آئودی A6 و A7 مدل سال های 2012 تا 2018 باید هرچه سریعتر به نزدیک ترین مرکز نمایندگی و تعمیرات ان کمپانی مراجعه کرده تا مطمئن شوند که حسگرهای مذکور درست عمل می کنند.
روند این بررسی بدین صورت است که در ابتدا بررسی می شود آیا چراغ نشان دهنده هشدار غیرفعال بودن کیسه هوای سرنشین جلویی حتی در زمانی که فرد در صندلی حضور دارد فعال است یا خیر؟ درصورتی که جواب سوال فوق مثبت باشد حسگرهای یاد شده خراب اند.
البته لازم به ذکر است که آئودی در نهایت برای بازرسی با مالکان این خودروها تماس برقرار خواهد کرد و راندن مدل های مذکور مشکل خاصی را با خود به همراه نخواهد داشت. هرچند آئودی شدیدا توصیه کرده است که تا پیش از بازرسی به خصوص از صندلی های جلو استفاده نشود.

سال گذشته بود که آئودی A6 های مدل 2012 تا 2015 نیز به خاطر ریسک داغ شدن پمپ خنک‌ کننده برقی فراخوانده شدند. مشکل این خودروها می توانست منجر به آتش‌سوزی آن ها شود. فراخوان سال گذشته آئودی A6 حدود 583 هزار دستگاه از این خودرو را که مجهز به موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو بوده اند درگیر خود کرد. در واقع علت اصلی این مشکل مربوط به یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری بود. در طی این به روز رسانی در صورتی که ذرات مختلف سبب مسدود شدن پمپ خنک کننده برقی می شدند الکتریسیته انتقالی به پمپ کاهش یافته و در نهایت سبب کاهش کارائی پمپ و آتش سوزی خودرو می شد.

اواسط سال میلادی 2017 نیز آئودی بیش از 17 هزار دستگاه از مدل‌ های ساخته شده بین سال‌های 2015 تا 2017 آئودی A7 را که در ایالات متحده فروخته شده بودند برای تعویض واحد کیسه‌های هوای آن ها فراخواند. هرچند فراخوان این تعداد خودرو نسبت به اکثر فراخوان‌های صورت گرفته در صنعت خودروسازی زیاد پراهمیت و بزرگ جلوه نمی کند اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که تعداد آئودیA7 های فروخته شده در امریکا چندان زیاد نیست. از طرف دیگر نیز همین 17 هزار خودرو حدودا 83 درصد از آئودیA7 های موجود در خاک ایالات متحده را درگیر خود کرد.

مدل های آئودی A6 و A7 تاکنون درگیر چالش های فراوانی بوده اند. علاوه بر فراخوان اخیر و فراخوان های مجزایی که هر دو مدل درگیر آن بوده اند، دو خودروی ذکر شده دسامبر سال میلادی گذشته نیز مجددا به صورت مشترک درگیر فراخوان دیگری شدند. در طی این فراخوان اداره ملی امنیت بزرگ راه های امریکا با صدور بیانیه ای حدودا 50 هزار دستگاه خودروی آئودی A6 و A7 مدل سال های 2012 تا 2014 را به علت مشکل نشتی سوخت دعوت به حضور در نمایندگی ها و تعمیرگاه های مجاز کمپانی آئودی کرد. به علت اینکه این مشکل می توانست آتش سوزی خودروها را با خود به همراه داشته باشد در طی فراخوان انتقادات فراوانی به آئودی وارد شد.


از دیگر مشکلات این دو خودرو می توان به تحویل دیرهنگام آن ها نیز اشاره کرد. کمپانی سازنده این خودروها پس آن که به نرم افزار ارایه دهنده آمار میزان آلایندگی آئودی A6 و A7 شک کرد تصمیم گرفت نسل هفتم مدل های A6 و A7 مجهز به پیشرانه دیزلی V6 را با تعویق به مشتریان تحویل دهد. این موضوع مربوط به پیشرانه V شکل 6 سیلندر 268 اسب بخاری نسل دوم آئودی است که در مدل های آینده A6 و A7 نیز قرار است استفاده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید