در راستای ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی تامین اجتماعی

نحوه استفاده از معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی اعلام شد

    کد خبر :312575

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستور اداری به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور نحوه استفاده از معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی در قالب طرح مشوق‌های اشتغال را مشخص کرد. این دستور اداری باتوجه به مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور درخصوص “بسته‌های رونق تولید و اشتغال” صادر شده است.

براساس دستور اداری صادر شده از سوی دکتر سیدتقی نوربخش، کلیه کارفرمایان کارگاههای مشمول این دستوراداری درصورت بکارگیری نیروی کار جدید از مشوق بیمه‌ای (معافیت از پرداخت ٢٠درصد حق بیمه سهم کارفرما) حداکثر تا پایان سال ٩٧ برخوردار خواهند بود.

کارگاههای مشمول این طرح، به ازای هر دو نفر بیمه شده، مجاز به استخدام یک نفر نیروی کار دارای مدرک دانشگاهی هستند. به عنوان مثال کارگاهی که دارای ٤نفر بیمه شده باشد می تواند ٢نفر نیروی کار جدید براساس این دستورالعمل جذب کند. چنانچه تمایل به جذب یک نفر نیروی کار جدید دیگر با استفاده از مزایای مقرر در این دستور اداری داشته باشد، لازم است که ابتدا ٢نفر دیگر بیمه شده جذب کرده و پس از ارسال لیست و پرداخت حق بیمه آنها، نفر سوم در ماه آتی خواهد توانست از مزایای این دستورالعمل برخوردار شود.

بیمه شدگان جدیدی که براساس این قانون در کارگاه های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی جذب می شوند بایستی از میان بیکاران دارای مدرک کارشناسی و بالاتر که حداقل سه ماه از ثبت نام آنها در مراکز کاریابی و مشاوره ای سپری شده است، انتخاب شوند.

حداکثر سن بیمه شده برای مقطع کارشناسی (٢٥)سال تمام، برای مقطع کارشناسی ارشد(٢٨) سال و برای مقطع دکترا(٣٢) سال است. به حداکثر سن دانش آموختگان جویای کار پسر که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده اند، دو سال اضافه می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عدم سابقه بیمه تامین اجتماعی طی یک سال گذشته و ثبت نام در مراکز کاریابی خصوصی دارای مجوز و یا سامانه کارورزی از دیگر شرایط بیمه شدگان مشمول این دستور اداری است.

به گزارش ایسنا، کارگاه مشمول این دستور اداری نیز بایستی دارای کد بیمه کارگاهی باشد و حداقل ٢ نفر بیمه شده تحت پوشش تأمین اجتماعی داشته باشد. کارگاههای جدیدالتاسیس در زمان اجرای طرح، از شمول این دستوراداری مستثنی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید