برگزاری نشست هیات حاکمه فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر با حضور ایران

    کد خبر :312560

سی و هفتمین نشست هیات حاکمه فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر با حضور۲۰ کشور عضو و از جمله ایران در مقر فدراسیون واقع در شهر ژنو برگزار شد.

علی‌اصغر پیوندی در روز نخست سی‌وهفتمین نشست هیات حاکمه فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر پس از ارائه گزارش رئیس فدراسیون و نواب رئیس، گزارشی از عملکرد جمعیت هلال‌احمر در زلزله کرمانشاه به اعضاء هیات حاکمه ارائه کرد.

در این نشست سه روزه، اعضای هیات حاکمه، گزارش عملکرد ۶ ماهه مالی و عملیاتی فدراسیون بین‌المللی، فرآیند و روند استراتژی ۲۰۳۰ فدراسیون، طرح عمل دوساله کمیسیون جوانان به‌منظور دخالت بیشتر جوانان در فعالیت‌های جمعیت‌های ملی، گزارش کمیته میانجی‌گری در خصوص موارد نقض اصول هفتگانه نهضت به وسیله چند جمعیت ملی و موضوع توسعه کمک نقدی و تقویت جمعیت‌های ملی برای ارائه کمک نقدی به آسیب‌دیدگان را بررسی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، پیش از جلسات اصلی هیات حاکمه، کارگروه‌های هیات حاکمه تشکیل شد و اعضاء در چهار گروه با موضوعات پاسخگوئی کارآمد و مؤثر بشردوستانه، تعالی حاکمیتی و تنوع جنسیتی، نحوه شکل گیری آینده نهضت و جمعیت‌های ملی قوی و داوطلبی انتخاب شدند تا در طول چهار سال، به موازات نشست‌های اصلی هیات حاکمه در جلسات کارگروه‌ها شرکت و بر اساس شرح وظایف هر کارگروه، اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، گفتنی است ایران سال گذشته از میان ۱۸۹ کشور برای چهارسال به عنوان بیست عضو هیات حاکمه فدراسیون جهانی انتخاب شد. هیات حاکمه فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر سالانه دوبار با حضور اعضا تشکیل جلسه داده و درباره موضوعات مهم جمعیت های ملی در سراسر دنیا تصمیم گیری می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید