توافق آتش بس در سودان جنوبی

    کد خبر :312480

رییس‌ جمهور سودان جنوبی و ریک و رهبر شورشیان این کشور پس از مذاکرات در خارطوم پایتخت سودان تحت نظارت عمر البشیر رییس‌ جمهور این کشور، توافقنامه آتش‌بس امضا کردند.

به گزارش انتخاب؛ سلواکر میاردیت رییس‌ جمهور سودان جنوبی و ریک مشار معاون وی و رهبر شورشیان این کشور پس از مذاکرات در خارطوم پایتخت سودان تحت نظارت عمر البشیر رییس‌ جمهور این کشور، توافقنامه آتش‌بس امضا کردند.

شبکه المیادین با اعلام این خبر به نقل از وزیر خارجه سودان گزارش داد که توافقنامه آتش‌بس، آزادی بازداشت‌شدگان و اسرا را دربرمی‌گیرد.

سلواکر و مشار هفته پیش نیز برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ بنا به دعوت أبی أحمد نخست‌وزیر اتیوپی در آدیس‌آبابا پایتخت این کشور دیدار کردند که البته هر دو طرف با پیشنهاد سازمان بین‌ دولتی توسعه کشورهای شرق آفریقا (ایگاد) برای تشکیل دولت انتقالی مخالفت کردند که همین امر امیدها برای پایان دادن به جنگ داخلی در سودان جنوبی را کاهش داد.

از زمان آغاز درگیری‌های مسلحانه بین نیروهای دولتی سودان جنوبی و شورشیان به رهبری ریک مشار در دسامبر ۲۰۱۳ تا کنون هزاران نفر کشته و زخمی شده و حدود چهار میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید