رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری در جمع خبرنگاران:

هیئت تخلفات شهرداری تهران تعطیل شده است

    کد خبر :312474

رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد شیرازی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که پیش از این بدون اجازه افشانی شهردار تهران صحبت نکرده و اکنون که دیگر سمتی در شهرداری ندارد آیا می‌تواند در خصوص ۱۲ پرونده قضایی که محمدعلی نجفی به قوه قضائیه ارسال کرده است توضیح دهد؟ گفت: من در جریان جزئیات ۱۲ پرونده قضایی نبودم و باید از شهردار اسبق تهران سوال شود. آن ۱۲ پرونده خارج از حوزه کاری سازمان بازرسی شهرداری تهران بود و صادقانه می‌گویم که از جزئیات آن ۱۲ پرونده هیچ اطلاعی ندارم.

شیرازی با بیان اینکه گزارشات تخلفات را به شهردار جدید داده است، افزود: استنباط من به عنوان یک شهروند درجه شش از اظهارات آقای افشانی این است که می‌خواهند بگویند بدنه شهرداری سالم بوده و فقط یک تعداد متخلف وجود دارد این تعداد باید شناسایی شوند. من در زمانی که در بدنه شهرداری تهران بودم از هیچ تخلفی اغماض نکردم و هر تخلفی که می‌دیدم حق مردم بود و من به عنوان نماینده مردم نباید از حق و حقوقشان می‌گذشتم و با اختیاراتی که در اختیارمان گذاشته بودند اقدامات قانونی را انجام دادم.

رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه افراد متخلفی که در سیستم سازمان بازرسی در مناطق مختلف وجود داشتند را پاکسازی کرده است گفت: اگر گزارشی به دست من می‌رسید و من شرعا و قانونا مجاب می‌شدم که تخلفی رخ داده به یک ساعت نرسیده فرد خاطی را عزل می‌کردم؛ اعتقاد من این است که برای آنکه هزینه جرم برای مجرمین بالا رود باید با مجرم به جد و با شدت برخورد شود. همان طور که امیرالمومنین فرمودند داغ ننگ باید به پیشیانی مفسدین و متخلفان بماند.

شیرازی در واکنش به اظهارات یکی از خبرنگاران در خصوص شنیده‌هایی که می‌گوید برای رفتن او بین صد میلیون تا صد میلیارد تومان جایزه گذاشته بودند و همچنین بخش‌هایی از نامه او که در آن از وجود قدرت‌هایی برای ممانعت از کارش اسم برده بود تصریح کرد: این از آن سوالاتی که در حال حاضر پاسخی برایش ندارم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی براینکه آیا مدیران سابقی که در تخلفات نقش داشتند امروز هم در شهرداری حضور دارند؟ گفت: کسی نمی‌تواند بگوید صد در صد همه از شهرداری خارج شدند و عناصری وجود دارند. وظیفه ما گزارش‌دهی بوده است. یکی از مسائل و مشکلات ما در این زمینه تعطیلی هیئت تخلفات شهرداری تهران در سه چهار ماه گذشته است.

وی ادامه داد: پرونده‌های زیادی از سوی سازمان بازرسی شهرداری تهران به هیئت تخلفات شهرداری ارسال شده که پشت میز آنها باقی مانده است. دیروز متوجه شدم که تیم جدید شعبه‌های هیئت تخلفات آغاز به کار کرده است؛ البته هیئت تخلفات شهرداری تهران قدرت بازدارندگی ندارد و بر اساس قوانین مجازات اسلامی می‌توانیم متخلفان را به محاکم قضایی بفرستیم. اینکه فرد به هیئت تخلف برود و توبیخ درج در پرونده بگیرد و یا شش ماه تعلیق کاری بگیرد بازدارندگی کافی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید