ناگفته هایی درباره رجب طیب اردوغان؛ کارمندی ساده که به دلیل نتراشیدن ریش به زندان افتاد

    کد خبر :312355

ترکیه بدون اردوغان نمی توانست به اینجا برسد. او مسیری را آغاز کرد که به اصلاح ساختار اقتصادی و سیاسی و در نهایت قانون اساسی این کشور انجامید.
به گزارش نامه نیوز: اردوغان که حالا دوباره در ترکیه به قدرت رسیده است زندگی پر فراز و نشییبی را طی کرده است. در کودکی در مدرسه ای مذهبی درس خواند، مدتی در یک باشگاه فوتبال محلی به شکل نیمه حرفه‌ای بازی کرد، از محل کارش بخاطر نتراشیدن ریش اخراج شد، زندان افتاد، شهردار شد و حالا مرد یکه تاز ترکیه لقب گرفته است.

اردوغان در مدرسه مذهبی امام خطیب و مدرسه عالی اقتصادی و تجاری آکسارای که بعدا به دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه مرمره تغییر نام یافت، تحصیل کرده‌است. اما چون و چراهایی در مورد مدرک دانشگاهی او وجود دارد. در اواخر دهه ۱۹۷۰ اردوغان در شرکت حمل و نقل استانبول شروع به کار کرد. او در آن زمان به حزب رستگاری ملی به رهبری نجم الدین اربکان پیوست.

اردوغان پس از کودتای سال 1980، از شرکت حمل ونقل خارج شد و در یک شرکت خصوصی مشغول به کار شد.
او در سال۱۹۸۲ خدمت سربازی خود را آغاز کرد. پس از آنکه سیستم حزبی دوباره در سال ۱۹۸۳ احیا شد، اعضای حزب رستگاری حزب جدیدی به نام حزب رفاه را ایجاد کردند که اردوغان نیز به این حزب پیوست.

تصویری از اردوغان در زمانی که شهردار بود

اردوغان چندین بار کاندیدای انتخابات پارلمانی در اواخر دهه۱۹۸۰ شد که تا سال ۱۹۹۱ در هیچکدام آرای کافی را به دست نیاورد.
در سال ۱۹۹۱ حزب رفاه با بدست آوردن 10 درصد آراء توانست حداقل آراء برای عضویت در پارلمان را بدست آورد. اردوغان نیز از منطقه استانبول به عنوان نماینده انتخاب شد.


تصویری از اردوغان در زمان فرار از دست کودتاچیان

در سال ۱۹۹۴ اردوغان شهردار استانبول شد. او در هنگام شهرداری به محبوبیت رسید.
از سال 2002 به بعد بود که او با حزب عدالت و توسعه مسیر جدیدی در ترکیه آغاز کرد و پس از موفقیتهای مهمی که همراه با داود اغلو و عدالله گل بدست آورد به مرد بی رقیب ترکیه تبدیل شد.
منتقدان او امروز او را در قامت یک دیکتاتور می بینند. اما ترکیه امروز به هر حال مدیون حضور دو دهه ای اوست.انتخابات پیش رو هر چند فضایی شکننده پیدا کرده بود اما باید گفت اردوغان يك حرفه‌اي بود و رقبايش در قياس با او آماتور بودند. تركيه امروز و حتي انتخابات حاصل مهندسي حرفه‌اي اردوغان بود، لذا در مواجهه ميان حرفه‌اي و آماتورها، اين اردوغان است كه پيروز شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید