سرنوشت عجیب رهبر معنوی داعش

    کد خبر :312338

دادستان ترکیه حکم مجازات «خالص بایانجوک» ملقب به «ابوحنظله» پدر معنوی و متفکر اصلی گروه‌های سلفی ترکیه که به عنوان پدر معنوی داعش در این کشور شناخته می‌شود، صادر کرد.
به گزارش تسنیم، دادستان ترکیه حکم مجازات «خالص بایانجوک» ملقب به «ابوحنظله» رهبر معنوی داعش در ترکیه را صادر کرد.

بایانجوک به مدت یک سال و 20 روز در بازداشت نیروهای امنیتی پلیس ترکیه قرار داشت و بنا به حکم دادستان ترکیه به جرم تشکیل و رهبری گروه تروریستی مسلح در ترکیه به 12 سال و 6 ماه حبس و به جرم تبلیغ به نفع گروه تروریستی داعش به 1 سال و 6 ماه و 22 روز حبس محکوم شد.

رهبر معنوی داعش در ترکیه در دفاعیات خود به رئیس دادگاه اظهار داشت: مرا به خاطر گزارش نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مجازات می‌کنید. در حالی که به من اتهام می‌زنید که در ساکاریا فعالیت تشکیلاتی انجام می‌دهم که من در آنجا فقط با دوستان و همراهانم غذا می‌خوردم اما دادستانی آن را به جلسه تشکیلاتی تعبیر می‌کند. من بارها گفته‌ام که دموکراسی شرک است، از دموکراسی دور بمانید و مردم را به سوی آتش جهنم نکشانید.

گفتنی است «ابو حنظله» پدر معنوی و متفکر اصلی گروه‌های سلفی ترکیه به عنوان پدر معنوی داعش در این کشور شناخته می‌شود. وی که نام اصلی‌اش «خالص بایانجوک» (Halis Bayancuk) است، بارها توسط نیروهای امنیتی ترکیه و در قالب عملیات مبارزه با گروه‌های تروریستی، به جرم تبلیغات و جذب نیرو به نفع داعش و نوشتن مقاله در رسانه‌های گروهی وابسته به داعش، دستگیر شده بود ولی پس از مدت کوتاهی دولت ترکیه، ابو حنظله را به بهانه در دست نبودن هیچ‌گونه شواهدی علیه او، آزاد می‌کرد.

ابو حنظله دو سال پیش در یک برنامه تلویزیونی در ترکیه، زنده سوزاندن خلبان اردنی و دو سرباز ترکیه‌ای را با صدور فتوایی جایز دانست و اعلام کرد: زنده سوزاندن انسان‌ها پس از به دنیا آمدن و شروع زندگی جایز نیست ولی اگر به منظور قصاص و یا به منظور ترساندن و درس عبرت دادن به دشمنان باشد جایز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید