شهردارمنطقه ۱۵خبر داد

پیگیری برای انتقال «گرمخانه خاوران» به خارج از تهران/ توقف تخلیه زباله در گود سیاه کوه

    کد خبر :312270

شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به اینکه برنامه پنج ساله سوم با مشارکت همه ذینفعان شهر تدوین خواهد شد گفت: در جریان تدوین این برنامه حتما نظرات شورایاران به عنوان افراد مطلع محلات اخذ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وحید رضا محمدی در نشست مشترک کارگروه های تخصصی شورایاری مناطق ۴، ۶ و ۱۵ گفت: امروز با تشکیل کمیته‌های چهارگانه تخصصی شورایاران، نیازهای محلات شهر تهران به بهترین شیوه احصاء می‌شوند و امکان بهره‌مندی از نظرات تخصصی شورایاران فراهم می شود.

وی افزود: ظرف ۱۲ سال گذشته شورایاران زحمات زیادی کشیده‌اند اما دچار یک روزمرگی شده بودند لذا خروجی موثری هم نداشتند؛ امیدوارم با اصلاح ساختار انجام شده و تشکیل کارگروه های تخصصی بتوانیم در جهت حل مشکلات محلات تهران گام های موثری برداریم.

وی ادامه داد: افزایش نقش موثر شهروندان یکی از شعارهای اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بود، از سوی دیگر در مراحل تدوین برنامه پنج ساله سوم هستیم در چنین شرایطی کار بسیاری داریم تا مطالبات شهروندان دسته بندی شود. برنامههای پنج ساله اول و دوم توسط مشاورین و مسئولین شهرداری تهران تدوین شد لذا شاید خیلی اطلاعات دقیقی از محلات شهر وجود نداشت و به طبع همین خیلی مشکلات و معضلات محلات در نظر گرفته نشده بود.

محمدی تاکید کرد: در تدوین برنامه پنج ساله سوم مقرر شد که نظرات شورایاران در سطح محلات مناطق که بهتر از هر کسی از مشکلات محلات آگاهی دارند اخذ شود. متاسفانه ظرف سالهای گذشته توسعه در منطقه ۱۵ متناسب با سایر مناطق نبوده که امیدواریم با حمایت های شورا و مجموعه مدیریت شهری بتوانیم معضلات این منطقه را مرتفع کنیم.

شهردار منطقه ۱۵ درباره آلودگیهای ناشی از کارخانه سیمان ری گفت: این کارخانه در محدوده جغرافیایی منطقه ۲۰ قرار گرفته است اما آلودگیهای ناشی از فعالیت آن برای مردم منطقه ۱۵ است. طی ماههای اخیر موضوع را پیگیری کردهایم و تلاش می‌کنیم با نصب فیلتر آلودگیهای ناشی از فعالیت این کارخانه را مرتفع کنیم.

وی درخصوص جابجایی گرمخانه خاوران هم گفت: انتقال این گرمخانه توسط حوزه اجتماعی پیگیری می شود در حقیقت پیگیری ها برای انتقال این گرمخانه به خارج از تهران است. همچنین تخلیه زباله در گود سیاه کوه به طور کامل متوقف شده است و ظرف هشت ماه گذشته به هیچ عنوان تخلیه زباله در این گود انجام نشده است و تمامی زباله های موجود در این گود مربوط به گذشته بوده که باید برای آن راهکار مناسبی اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه سیدعلیرضا حسینی شهردار منطقه ۴ با تاکید بر لزوم مشخص شدن شاخص ها برای تعیین محرومیت در سطح محلات مناطق شهر تهران گفت: باید متوجه این موضوع باشیم که محلات ما در چه جایگاهی قرار دارند و می خواهند به چه شرایطی دست پیدا کنند؟ برای تحقق این موضوع باید شاخص‌هایی برای ارزیابی محلات مناطق شهر تهران داشته باشیم تا عدالت در محلات تهران برای برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات رعایت شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید