فناوری تشخیص چهره جدید ویوو تا ۱۰ برابر وضوح بهتری از فیس آیدی آیفون 10 دارد

    کد خبر :312239

فناوری تشخیص چهره جدید ویوو که پروضوح‌ترین حسگر عمق‌سنج دنیا به‌حساب می‌آید، بنا بر ادعای شرکت سازنده می‌تواند تا فاصله‌ی ۳ متر اشیاء را تشخیص دهد.

ویوو (Vivo)، شرکت چینی سازنده‌ی موبایل که در سال جاری پیشگام ساخت گوشی‌های بدون حاشیه و لب‌به‌لب بوده است، روز گذشته از فناوری تازه‌ی خود که یک سیستم عمق‌سنج سه‌بعدی با ۳۰۰ هزار نقطه‌ی حسگر است، رونمایی کرد. فناوری جدید ویوو که مقدار نقاط حسگر آن ۱۰ برابر بیشتر از فیس آیدی اپل در آیفون ۱۰ است، در قسمت جلوی گوشی و در کنار دوربین‌های سلفی قرار می‌گیرد و با ارسال یک پالس نور و محاسبه‌ی مدت پروازی (TOF) که طول می‌کشد تا نور به حسگر بازگردد، عمل می‌کند. ویوو می‌گوید این فناوری تا فاصله‌ی سه متر از گوشی، قادر به انجام نقشه‌برداری سه‌بعدی است.

اصطلاح متداول برای نامیدن این نوع فناوری «نور ساختاریافته» است؛ همان نوآوری تازه‌ای که دیگر شرکت‌ها نظیر اوپو نیز امسال قصد استفاده از آن را در گوشی‌های خود دارند؛ با این حال، هیچ کدام از آن‌ها تاکنون برای گنجاندن این فناوری درون گوشی‌هایشان آن را واجد ارزش و صرف هزینه ندانسته‌اند. ویوو این هفته با نمایش حسگر سه‌بعدی مدت پرواز خود در نمایشگاه MWC شانگهای، نشان داد که از بین سازندگان اندرویدی به نخستین شرکتی تبدیل خواهد شد که به‌صورت پایاپای و مستقیم با فیس آیدی اپل رقابت خواهد کرد.

الکس فنگ، مدیر اجرایی ارشد ویوو درباره‌ی فناوری تازه‌ی شرکتش می‌گوید:

با ترکیب فناوری تشخیص سه‌بعدی مدت پرواز با هوش مصنوعی، می‌توانیم در پی کشف فرصت‌هایی تازه برای آینده‌ای بهتر باشیم.

یکی از ایده‌های به‌تصویرکشیده‌شده از سوی ویوو، انجام اسکن کامل بدن یک شخص و سپس خوراندن آن اطلاعات به هوش مصنوعی زیباسازی بود که به نحو هوشمندانه‌تر و متناسب‌تری شما را زیبا می‌کند. فناوری ویوو همچنین می‌تواند با انجام همان اسکن‌های کامل از بدن، تلاش کند تا شخص را با لباس‌های مجازی بپوشاند. علاوه بر کاربردهای حسگر تازه‌ی ویوو در زمینه‌ی احراز هویت دقیق‌تر بیومتریک و ثبت سلفی‌های پرتره‌ی بهتر، می‌توان از آن برای تشخیص ژست و حرکت نیز بهره گرفت. این سیستم در صورتی که قادر به تشخیص عمق تا فاصله‌ی سه متر باشد، می‌تواند کاربردهای جدید واقعیت افزوده یا اسکن وسایل خانه و دیگر اشیاء را نیز امکان‌پذیر کند.

بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشرشده برای حسگر سه‌بعدی مدت پرواز وعده می‌دهد که این فناوری تنها نمونه‌ای آزمایشی نخواهد بود؛. با این حال، این شرکت چینی برای تجاری‌سازی فناوری جدیدش در یک گوشی واقعی، بازه‌ی زمانی دقیقی را مشخص نکرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید