وضعیت اقتصادی کشور ناشی از عدم گفتگوی مستقیم دولت و مردم است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۱۱
    کد خبر :312202

رئیس خانه احزاب وضعیت فعلی اقتصادی و اجتماعی کشور را نشات گرفته از عدم گفتگوی مستقیم میان مردم و دولت دانست و گفت: مسئولین و مردم به دو طایفه متفاوت تبدیل شده‌اند.

به گزارش مهر، حسین کمالی رئیس خانه احزاب ایران صبح امروز (پنجشنبه) در همایش ملی احزاب در مجتمع تالار شمس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار داشت: منافقین کوردل این شخصیت علمی را از ما گرفتند و شاید بزرگ ترین موفقیتی که دشمنان انقلاب به دست آوردند، در سایه همین حرکت بود یعنی بین مردم و مسئولین فاصله ایجاد شد.

وی افزود: مسئولین در ماشین های ضد گلوله جای گرفتند و حفاظت های بسیار سنگین برای آنها درنظر گرفته شد و مردم دیگر نتوانستند با مسئولین ارتباط داشته باشند. در این شرایط مسئولین و مردم به دو طایفه متفاوت تبدیل شدند.

کمالی با بیان اینکه صحبت های مسئولین به گفتمانی متقابل تبدیل نمی شود، تصریح کرد: مسئولین، حرف های خود را پشت تریبون می زنند و بعد هم می روند. گفتگویی که در سایه آن دولت به معنای سه قوه و ملت با هم حرف بزنند، وجود ندارد.

وی تاکید کرد: امروز خطر تا پشت دروازه های کشور آمده است. وحدت سرزمینی و منافع ملی ما تحت خطر قرار گرفته است و باید از کشور و وطن خود و نه از شخص خاصی، دفاع کنیم.

رییس خانه احزاب وضعیت فعلی اقتصادی و اجتماعی کشور را نشات گرفته از عدم گفتگوی مستقیم میان مردم و دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: ما باید به طور صریح با هم حرف بزنیم و همدیگر را صاحب عقل بدانیم و روابط را به نوعی تنظیم کنیم که به نتیجه برسیم. احزاب شکل دهنده دموکراسی هستند.

کمالی اظهار داشت: در همه دولت‌ها کم لطفی و کم توجهی به احزاب وجود داشته است. امروز باید به اندیشمندان حوزه و دانشگاه و دبیران کل احزاب و مسئولینی که تمایل دارند در این ارتباط صحبت کنند، فرصت بدهیم تا حرف های خود را مطرح کنند.

وی تاکید کرد: آقای جبارزاده، معاون سیاسی وزارت کشور، نگاه مثبتی به احزاب دارد. باید از این فرصت استفاده شود تا تغییرات مورد نیاز اعمال شود. قانون جدید احزاب مورد بازبینی است. بررسی قانون جرم سیاسی و قانون انتخابات از دیگر برنامه های در دستور کار خانه احزاب است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید