اردوی خارج از کشور مدارس لاکچری برای جذب دانش‌آموز/ دولتی‌های نیازمند حمایت

    کد خبر :312169

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در کنار مدارس غیردولتی با امکانات ویژه نیاز است حاکمیت از مدارس دولتی حمایت کند تا شاهد ایجاد یک شکاف قابل توجه میان مدارس دولتی و غیردولتی نباشیم.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره بعضی اتفاقات در مدارس غیردولتی از جمله دریافت شهریه‌های بالا و اردوهای خارج از کشور بدون مجوز آموزش‌وپرورش اظهار کرد: برخی مدارس غیردولتی برای اردوهای علمی دانش‌آموزان را به خارج از کشور می‌برند تا آنها با موفقیت‌های سایر کشورها آشنا شوند که این کار بد نیست و اثرات مثبتی نیز دارد اما تحمیل هزینه‌های سنگین به خانواده‌ها و از سوی دیگر برخی کم دقتی‌ها باعث نگرانی‌هایی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخی مدارس غیردولتی دانش‌آموزان را به مسابقاتی می‌برند که چندان هم مطرح نبوده و سطح آن بالا نیست و حضور دانش‌آموزان در این مسابقات فایده‌ای هم ندارد اما حضور آنها در خارج از کشور باعث می‌شود در بحث نگاه به توانمندی‌های داخلی دچار لطمه شوند و حتی برای ادامه تحصیل یا زندگی در خارج از کشور الگوبرداری کنند و هم اکنون نیز شاهد هستیم بسیاری از دانشجویان برای تحصیل به خارج از کشور می‌روند درحالی که رشته‌های مشابه آنها در داخل کشور وجود دارد و این موضوع باعث خروج ارز از کشور می‌شود.

وی مطرح کرد: البته مدارس غیردولتی برتر در سطح آموزشی دانش‌آموزان خود را به مسابقات علمی مهمی می‌برند و تبلیغات سفرهای خارج از کشور برای مدارسی است که بیشتر به جنبه‌های ویترینی و لاکچری توجه دارند و آن را ویژگی مثبتی برای جذب مخاطب می‌دانند.

باید توجه داشت دانش‌آموزان در سنینی قرار دارند که هویتشان در حال شکل گیری است و باید مباحثی همچون وطن دوستی و آشنایی با ارزش‌های کشور را در آموزش‌ها مدنظر قرار داد اما برخی رفتارها و اقدامات باعث می‌شود تا آنها دچار تضاد شده و در بحث هویت ملی و تعلق خاطر به کشور نیز در آنها کمرنگ شود.

وی تاکید کرد: در کنار امکانات خاص در مدارس غیردولتی و حق طبیعی طبقات مرفه جامعه برای استفاده از این امکانات نیاز است، دولت به مدارس دولتی توجه کافی داشته باشد و در بحث ارتقای کیفی این مدارس تلاش کند چرا که بی‌توجهی به این مسائل باعث افت دانش‌آموزان مدارس دولتی و ایجاد یک شکاف میان آنها با دانش‌آموزان مدارس غیردولتی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید