ورود ناو گروه تهاجمی یواس‌اس ریگان آمریکا به آب‌های فیلیپین

    کد خبر :311950

یک ناو هواپیمابر آمریکا در سومین حضور نیروهای آمریکایی طی چهار ماه گذشته وارد فیلیپین شد و همزمان فرمانده آن بر “حضور پایدار” کشورش در این منطقه که با ارتش چین تنش‌هایی را به وجود آورده است، تاکید کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، ناو هواپیمابر هسته‌ای یواس‌اس رونالد ریگان پس از گشت‌زنی در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی که بخشی از “ماموریت اطمینان‌بخشی” به متحدان آمریکا در این منطقه بود، وارد فیلیپین شد. چین تقریبا روی تمام این دریا ادعا دارد. این منطقه مورد مناقشه البته محل تجارت سالانه چندین تریلیون دلاری است که برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام هم روی آن ادعا دارند.

ماه گذشته که پکن بمب‌افکن‌هایی را در یک جزیره مورد مناقشه در این آب‌ها فرود آورد و پس از آنکه گزارش شد چین موشک‌هایی را در یک جزیره دیگر آن منطقه مستقر کرده است، نگرانی‌هایی ایجاد شد. آدمیرال مارک دالتون، فرمانده ناو هواپیمابر آمریکایی به خبرنگاران گفت، حضور این ناو به معنای نشان دادن تعهد آمریکا در این منطقه است.

او افزود: کشورهایی که نگران تعهد آمریکا هستند به حضور دوره‌ای گروه تهاجمی رونالد ریگان به چشم اطمینان‌بخشی نگاه کنند. هفت دهه است که نیروی دریایی ما در اقیانوس آرام فعال است و این حضوری پایدار و عملیاتی پایدار است که تغییری نکرده و نخواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید