“بهنام بانی” هم ممنوع الکار می شود؟

    کد خبر :311861

علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی می‌گوید: دفتر موسیقی درباره‌ی حاشیه‌های کنسرت بهنام بانی در ملبورن استرالیا تصمیم گیرنده نیست و نهاد‌های دیگری در این باره تصمیم گیرنده هستند.

چندی پیش گزارشی منتشر کردیم که براساس آن، اثبات شد که بهنام بانی خواننده موسیقی پاپ کشورمان، یکی از سه اجرایش در کشور استرالیا را با همکاری نهادی یهودی که فعالیت‌هایی در راستای اهداف صهیونیستی دارد، برگزار کرده است. بانی در سالنی در شهر ملبورن به اجرای برنامه پرداخت که به طور مستقیم زیر نظر خانواده «بیزن» اداره می‌شود. این خانواده میلیاردرِ یهودی فعالیت‌هایی در زمینه فمینیسم و صهیونیسم دارد و با حمایت‌های مالی، هنرمندان مختلف را به اجرای برنامه در استرالیا جذب می‌کند.

پس از اثبات این موضوع، هنور هیچ واکنشی از سوی ارگان‌های مسئول برای محدود کردن فعالیت‌های بهنام بانی انجام نشده است. هیچ خبری هم مبنی بر تذکر به این خواننده و تهیه کننده‌اش منتشر نشده است. همچنین از سوی بهنام بانی هم هیچ عذرخواهی از جامعه هنری و مردم ایران شکل نگرفته است. این در حالی است که انتظار می‌رفت نهاد‌های مسئول در این زمینه وارد عمل شوند.

علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره اقدامات دفتر موسیقی در قبال اجرای بهنام بانی در مرکزی متعلق به یهودیان ملبورن، گفت: در اتفاق‌های اینگونه دفتر موسیقی توان ورود ندارد. دفتر موسیقی در زمینه موسیقی و شعر می‌تواند صلاحیت اجرا‌ها را تایید یا رد کند. صلاحیت‌های فردی و تصمیم‌گیری درباره اتفاق‌هایی که با شان کشور و سیاست‌های کلی کشور در تضاد باشد، در نهاد‌های دیگری که در داخل وزارت ارشاد هستند، بررسی می‌شود و بعد اعلام نتیجه می‌شود. ما نمی‌توانیم به عنوان ضابت قضایی وارد عمل شویم و حکمی صادر کنیم.

او ادامه داد: در مواردی که گروهی بر روی صحنه موردی خارج از عرف داشته باشد، ما می‌توانیم اعمال نظر کنیم، اما برای این موارد که اتفاقی در خارج از کشور رخ می‌دهد، دستگاه‌های ضی‌صلاح باید وارد عمل شوند و تصمیم گیری کنند.

ترابی درباره احتمال ممنوع‌الکاری بهنام بانی از سوی نهاد‌های ذیصلاح گفت: تا وقتی گروهی از ما درخواست مجوز برای برگزاری کنسرت یا انتشار آلبوم نداشته باشد، ما استعلامی انجام نمی‌دهیم. در صورتی که درخواستی از سوی گروه به دست ما برسد و ما استعلامی انجام دهیم، آن زمان مشخص می‌شود که این گروه قادر به ادامه فعالیت هست یا خیر.

تا کنون هیچ اقدام رسمی در جهتِ برخورد با بهنام بانی انجام نشده است و نهاد‌های مسئول در این باره سکوت کرده‌اند. باید دید در هفته‌های آتی که فصل برگزاری کنسرت‌ها در تهران داغ می‌شود، آیا بهنام بانی بدون دردسر قادر به اجرای کنسرت‌هایش خواهد بود یا او هم به جمع ممنوع الکاران اضافه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید