خودروی جنگی با قابلیت تغییر شکل چرخ‌ها

  • خودرو
  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۰۴
    کد خبر :311788

ارتش آمریکا در نظر دارد در آینده، از وسیله نقلیه جدیدی استفاده کند که چرخ‌های آن از حالت معمولی به شکل چرخ‌های تانک درمی‌آیند.

به گزارش بازتاب و به نقل از دیلی‌میل، ارتش آمریکا، از وسیله نقلیه جدیدی که برای محافظت از نیروها و انتقال ایمن‌تر آنها طراحی شده، رونمایی کرده است.

هدف “آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی ” یا “دارپا” (DARPA) از اجرای این پروژه موسوم به ” GXV-T”، بهبود حرکت، قابلیت نجات، ایمنی و تاثیر وسایل نقلیه جنگی است.

“ماژ امبر واکر” (Maj. Amber Walker)، از اداره فناوری تاکتیکی دارپا گفت: هدف ما این است که با فشردن یک دکمه از اتاقک راننده، بتوانیم قابلیت نجات را افزایش دهیم. ما برای حرکت دادن این وسیله، از روش متفاوتی استفاده کردیم. در این روش، به جای استفاده از زره‌های دور چرخ خودرو، گزینه‌هایی را به کار بردیم که به حرکت سریع‌تر آن کمک می‌کنند.

چرخ‌های این وسیله نقلیه، تنها با فشار یک دکمه به چرخ‌های ممتد تانک تبدیل می‌شوند و سپس، در مدت دو ثانیه و هنگامی که چرخ‌ها در حال حرکت هستند، دوباره به شکل ابتدایی خود بازمی‌گردند.

به گفته دارپا، این وسیله نقلیه، نسبت به وسایل نقلیه موجود، قابلیت حرکت بیشتری دارد و شاید بتواند از 95 درصد جاده‌های خاکی، سرازیری کوه‌ها و ارتفاعات عبور کند. طراحان امیدوارند استفاده از این وسیله، به حفظ جان سرنشینان آن کمک کند.

در حال حاضر، دارپا، چندین قرارداد را برای ابداع فناوری‌های مورد نیاز این وسیله نقلیه امضا کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید