معامله دوسربرد «ارژنگ» و «خندوانه»

    کد خبر :311657

اگر «خندوانه» را در فصل جدید دیده باشید، شخصیت جدید این برنامه را دیده اید؛ «ارژنگ» با بازی ارژنگ امیرفضلی که به عنوان نماینده مردم در میان تماشاگران می نشیند و معمولاً وسط گفت وگوی رامبد جوان با مهمان برنامه یا در پلاتوی ابتدایی برنامه، نکاتی را مطرح می کند. می توان گفت حضور این شخصیت در برنامه، معامله دوسربردی است که هم به نفع برنامه و هم به نفع ارژنگ امیرفضلی تمام شده و از همه مهم تر موفق شده است نظر مخاطبان برنامه را هم جلب کند. امروز نگاهی می اندازیم به آن چه «خندوانه» و «ارژنگ» برای یکدیگر انجام داده اند.

«خندوانه» چه نفعی برای «ارژنگ» دارد؟

موضوع خیلی ساده است. ارژنگ امیرفضلی پیش از این، اولین بار به عنوان مهمان در برنامه «خندوانه» حضور یافته بود و در آن برنامه به درخواست رامبد قرار بر این شد که به عنوان کمدین با برنامه همراه شود و استندآپ اجرا کند. در ادامه، اجراهای او چندان موفق نبود و نتوانست اتفاق خوبی را برای این بازیگر سابقاً محبوب رقم بزند. تا این که اتاق فکر «خندوانه» در فصل جدید، شخصیت جدیدی برای او طراحی کرد. حالا «ارژنگ» در کنار شخصیتی مانند «کیا»، مورد استقبال مردم قرار گرفته و توانسته است بار دیگر ارژنگ امیرفضلی و توانایی هایش را که از یادها رفته بود، به مردم یادآوری کند.

«ارژنگ» چه آورده ای برای «خندوانه» دارد؟

1- رهایی از بند تکرار

هرچقدر هم که شخصیت هایی مانند «بایرام»، «کیا» و «خانومی» موفق باشند، اما بعد از مدتی ممکن است به تکرار بیفتند. پس رامبد جوان قبل از این که شخصیت های جذاب برنامه، محبوبیت شان را از دست بدهند، چاره ای اندیشید و شخصیت جدیدی به نام «ارژنگ» را در فصل جدید رو کرد. او با یک انتخاب مناسب، از نوستالژی مخاطبان نسبت به ارژنگ امیرفضلی استفاده کرد و از او که به نوعی فراموش شده بود، بهره گرفت. حتی سبیل و لباس دهه هفتادی شخصیت «ارژنگ» هم تا حدی در خدمت همین حس نوستالژی قرار گرفته است.

2- پاسخ به انتقادات

معمول است که هر برنامه تلویزیونی، جذاب باشد و دیده شود، از مخاطبانی که گاهی سلیقه متفاوتی دارند، بازخوردهای منفی هم می گیرد. این روند از ابتدای شروع «خندوانه» تا همین امروز هم بوده و همیشه انتقاداتی از رامبد جوان و اهداف برنامه اش مطرح شده است؛ انتقاداتی که رامبد مورد به مورد آن ها را در برنامه مطرح نمی کند و پاسخی به آن ها نمی دهد. این جا هم رسالت مهم تعاملی کردن برنامه برای «ارژنگ» در نظر گرفته شده است. او به عنوان نماینده مخاطبان، انتقادات آن ها را با کمی اغراق و با چاشنی طنز مطرح و به نوعی، فرصت پاسخگویی را برای رامبد هم فراهم می کند.

3- شوخی با ژست منتقد

حضور «ارژنگ» تنها برای پاسخ به انتقادات از «خندوانه» نیست. کارکرد مهم دیگر این شخصیت، کنایه ای است که اهالی «خندوانه» به ژست های منتقد روشنفکر می زنند؛ آدم هایی که همه ما اطراف مان دیده ایم. کسانی که همیشه می خواهند حرفی فراتر بزنند، ژست عمیق بودن و روشنفکر بودن را به خود بگیرند و همیشه و نسبت به همه اتفاقات منتقد هستند. افرادی که نه فقط پای تلویزیون، بلکه در فضای مجازی، به ویژه اینستاگرام هم می توان به وفور پیدایشان کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید