ربات ها در یک مسابقه ویدئویی انسان را شکست دادند

    کد خبر :311626

یکی از شرکت های الون ماسک ۵ ربات مجهز به هوش مصنوعی ساخته که پس از ۴ هفته تمرین، توانستند رقبای انسانی خود را در بازی ویدئویی شکست دهند.

به گزارش بازتاب به نقل از دیلی میل، Open AI یکی از شرکت های تحقیقاتی الون ماسک، روبات هایی با هوش مصنوعی ساخته که می توانند تیمی ۵ نفره از گیمرهای ماهر را در بازی ویدئویی Dota۲ شکست دهند.

این شرکت تصمیم گرفت سیستم هوش مصنوعی را با بازی ویدئویی آموزش دهد زیرا این حوزه بسیار پیچیده است. محققان سیستم های هوش مصنوعی را وادار به مسابقه با یکدیگر کردند. بازیکنان مجازی توانستند طی چهار هفته در این بازی ماهر شوند. این ربات ها پس از یادگیری بازی در چهار هفته توانستند رقبای انسانی خود را شکست دهند.

کارشناسان این رویداد را نقطه عطفی در علوم رایانشی نامیده اند که نشان می دهد سیستم های هوش مصنوعی می توانند با یکدیگر همکاری کنند و استراتژی های بلند مدت برای بازی ویدئویی را با استفاده از اطلاعات واقعی و ناقص تعیین کنند.

محققان امیدوارند با آموزش مهارت های مورد نیاز برای بازی های ویدئویی به هوش مصنوعی، بتوانند از ربات ها برای حل چالش های بیشتری در دنیای واقعی مانند مدیریت زیربنای حمل ونقل یک شهر، کمک بگیرند.

به گفته Open AI گروهی متشکل از ۵ ربات با هوش مصنوعی اکنون قصد دارد در مسابقات جهانی Dota۲ در ماه آگوست شرکت کند. این ربات ها در برابر گیمرهای حرفه ای برای جایزه ای ۱۱ میلیون پوندی رقابت می کنند.

Open AIیک شرکت تحقیقات هوش مصنوعی غیر انتفاعی است که الون ماسک یکی از موسسان آن به شمار می آید. هدف این شرکت توسعه سیستم های هوش مصنوعی بی خطر است که به سود انسان هستند.

ربات هایی که Open AI ساخته هرکدام باید ۲۰ هزار حرکت در طی یک مسابقه ۴۵ دقیقه ای Dota۲ انجام می دادند.

به هرحال این محققان امیدوارند توانایی هوش مصنوعی برای تصمیم گیری در دنیای واقعی در حوزه های دیگر نیز قابل اجرا باشد.

البته ماشین هوش مصنوعی قبلا در بازی شطرنج انسان را شکست داده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید