آیا ایده استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس خریدار دارد؟

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۹
    کد خبر :311585

هرچند برخی نمایندگان خواهان استیضاح رئیس جمهور هستند اما این مسئله در مجلس جامعیت ندارد. حتی تندروترین مخالفان دولت نیز در قبال این موضوع یکدست عمل نمی کنند.

بعد از آنگه سید حسین موسویان پیشنهاد استعفای دولت روحانی را مطرح کرد حالا امیر خجسته، نماینده همدان و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی به دولت 10 تا 15 روز برای ارائه برنامه‌های مقابله با توطئه‌های دشمن در جنگ اقتصادی ضرب الاجل داده است که اگر به اجرا در نیاید طرح عدم کفایت رئیس جمهور را به شخصه کلید می زند اما دیدگاه او را فعلا تیری در تاریکی باید محسوب کرد چراکه نمایندگانی که عقایدی تند تر از او دار فضای مجلس را برای اجرایی کردن این موضوع هنوز مناسب نمی دانند. علیرضا سلیمی نماینده محلات فقط و فقط بر سوال از رئیس جمهور تأکید می کند، حتی پرهیز دارد که استیضاح رئیس جمهور را محتمل بداند اما هدایت الله خادمی در عین حال که می گوید «باید فرصت داد تا دولت این وضعیت را سامان بخشد» اما برای عالی ترین مقام اجرایی کشور خط و نشان هم می کشد و اعلام می کند «اگر دولت نتواند وضعیت اقتصادی کشور را سامان بخشد، دیگر چاره ای جز استیضاح رئیس جمهور وجود ندارد».

علیرضا سلیمی در همین رابطه به نامه نیوز گفت: من صحبت آقای خجسته را درباره استیضاح رئیس جمهور دیدم، او نظر شخصی خود را داد اما ما دنبال طرح سئوال از رئیس جمهور هستیم، موضوع مدنظر آقای خجسته پیشکش. سوال در موضوع اقتصادی از رئیس جمهور داریم، ما نماینده و زبان مردم هستیم. چرا برخی سوال از رئیس جمهور را تابو کردند. آقای احمدی نژاد هم وقتی رئیس جمهور بود به مجلس آمد و به سئوال نمایندگان جواب داد حالا آقای روحانی این کار را انجام دهد، چه اشکالی دارد؟

عضو فراکسیون ولایی مجلس یادآور شد: آقای رئیس جمهور بعد از اجرای برجام بارها گفت «کل تحریم ها برداشته شدند و درخت برجام دارد سیب و گلابی می دهد»، پس ادامه یافتن تحریم ها چه بود؟ ال سی هایی که گفتند باز شد کجاست؟ چرا دولت از آمریکای عهدشکن تضمین نگرفت؟ آیا سیب و گلابی های برجام دلار 10 هزار تومان بود؟ اینها سئوالاتی است که انتظار داریم آقای روحانی پاسخ دهد.

هدایت الله خادمی نیزبا اشاره به اوضاع نا به سامان بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن اظهار کرد: وضع کشور نگران کننده است و مردم مشکل دارند اما امروز می بینیم که همه چیز رهاشده، در حالیکه انتظار داریم دولت اقدام موثری انجام دهد. اکثر نمایندگان این علاقمندی را دارند که رئیس جمهور به مجلس بیاید و توضیح دهد که دولت می خواهد چه کار کند و چه کاری از دست مجلس بر می آید.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور پیدایش نیست، افزود: حتی کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری حامی آقای روحانی بودند می گویند اشتباه کردیم. نمایندگان خواهان توضیح از طرف آقای روحانی هستند اما آنچه آقای خجسته گفته فضایش در مجلس فراهم نیست و اجماعی وجود ندارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی یادآور شد: اگر مشکلات کشور حل شود دلیلی به بیان مباحثی همچون طرح عدم کفایت رئیس جمهور نیست. دولت، مجلس و قوه قضائیه باید کمک کنند تا کشور سروسامان بگیرد اما اگر دولت نتواند برای مشکلات راه حل پیدا کند شاید به آن سمت ها هم برویم. نمی شود کشور را همین طوری رها کرد و بعد از این همه سال به مردم بگوییم «نگران تأمین کالاهای اساسی نباشید و انبارها پر هستند». اینها برنامه ریزی نیست ما در این وضعیت باید 10 برنامه متنوع داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید