معاون بهزیستی کشور:

پول «بیمه اعتیاد» قرار است کجا و برای چه کسانی هزینه شود؟

    کد خبر :311530

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه معتادان متجاهر به دلیل نداشتن کارت شناسایی از بیمه اعتیاد برخوردار نمی‌شوند گفت: پیشنهاد سازمان بهزیستی تخصیص بخشی از این بودجه در قالب «یاری برگ» به این سازمان بوده اما تاکنون این اتفاق نیافتاده است.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیشنهاد سازمان بهزیستی برای استفاده از «یاری برگ» برای ارائه خدمات به معتادان نیازمند و بی‌بضاعت گفت: در صورتی که سازمان بیمه سلامت و سازمان برنامه و بودجه و با پیگیری‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر «یاری برگ» برای ارائه خدمات به معتادان در نظر بگیرند، برای کمک به معتادان بسیار راهگشا خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: نامه‌ای که ما برای همکارانمان در ستاد مبارزه با مواد مخدر نوشتیم در مورد این بود که ۵۰ درصد از بودجه بیمه اعتیاد در قالب «یاری برگ» در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده شود، اما تا کنون پاسخی از سوی مسئولان به این پیشنهاد داده نشده است.

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه محروم‌ترین و بی‌بضاعت ترین معتادان افرادی هستند که به سازمان بهزیستی مراجعه می‌کنند و در مراکز اقامتی یا درمانی آن مستقر می شوند، تصریح کرد: این درحالیست که دقیقا همین عده به دلیل مشکل نبود مدارک شناسایی از بیمه اعتیاد محروم هستند. به عبارت دیگر محروم ترین معتادان از خدماتی که باید بیشتر از همه، از آن برخوردار باشند، محروم هستند.

براتی سده افزود: پیشنهاد ما این است که بخشی از این بودجه در قالب یاری برگ در اختیار سازمان بهزیستی قرار بگیرد تا بتوانیم این بودجه را برای معتادان استفاده کنیم البته سازمان بهزیستی در حال حاضر هم «یاری برگ» برای معتادان محروم و بی بضاعت در اختیار دارد. حتی برای کارگران بی‌بضاعت هم با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به توافقی رسیدیم؛ به طوریکه مبلغی به ما داده شده که قرار است صرف جامعه تولیدکننده کمتر برخوردار مانند کارگران کارخانه‌های تولیدی که می خواهند درمان شوند اما از پس هزینه‌های آن برنمی‌آیند، شود.

وی ادامه داد: اما بیمه اعتیاد بودجه‌ای ۸۰ میلیاردی را سالیانه در اختیار دارد که تا کنون هیچ مبلغی از آن به ما داده نشده و این سوال وجود دارد که پس این پول برای چه کسی و کجا قرار است هزینه شود؟.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید