شکایت ۱۷ ایالت آمریکا از ترامپ

    کد خبر :311508

۱۷ ایالت آمریکا از دولت ترامپ شکایت می‌کنند تا فرزندان مهاجران غیرقانونی را که از خانواده هایشان جدا شده اند به والدینشان بازگرداند.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی جدایی فرزندان مهاجران غیرقانونی از خانواده هایشان در نتیجه سیاست مهاجرتی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، ۱۷ ایالت این کشور از دولت شکایت کردند.
با وجود آنکه ترامپ هفته گذشته فرمانی را امضا کرد تا روند جدایی فرزندان مهاجران از والدینشان متوقف شود، خانواده‌هایی که پیش از این فرمان از هم جدا شده اند همچنان در همان وضعیت قرار دارند.
۱۷ ایالت آمریکا از جمله واشنگتن، نیویورک و کالیفرنیا در شکایت خود خواسته اند که دولت کودکانی را که پیشتر از والدین خود جدا شده اند به خانواده هایشان بازگردند.
دولت ترامپ با سیاست «تحمل صفر» که از سوی جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا اعلام شد، تصمیم گرفت با همه مهاجران غیرقانونی بدون استثنا برخورد قضایی کند و در نتیجه این سیاست، کودکان آن‌ها تا زمانی که تکلیف والدین مشخص نشود از آنان جدا می‌شدند.
آمار وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می‌دهد که ماموران مرزی این کشور طی هفته‌های گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ کودک را از والدین مهاجرشان جدا کرده و با نگهداری آن‌ها در اردوگاه‌های جداگانه، به پدر و مادر آن‌ها فشار وارد می‌کنند.
مقام‌های کاخ سفید در حالی از این سیاست به عنوان مانعی برای مهاجرت غیرقانونی دفاع می‌کنند که ترامپ برای فرار از انتقاد‌ها دمکرات‌ها را مقصر این وضعیت می‌داند.
دمکرات‌ها معتقدند که دولت ترامپ از کودکان مهاجران غیرقانونی به عنوان گروگان‌هایی برای تحمیل سیاست‌های مهاجرتی خود و تصویب قانون جدید که شامل دیوار مرزی با مکزیک نیز می‌شود، استفاده می‌کند.
مساله مهاجرت بار‌ها منجر به تعطیلی دولت آمریکا به سبب گروکشی‌های سیاسی و عدم توافق احزاب بر سر طرح بودجه سالیانه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید