تریاک محبوب‌ترین ماده مخدر مصرفی در البرز

  • حوادث
  • سه شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ ۱۵:۲۷
    کد خبر :311288

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز گفت: 80 درصد مواد مخدر مصرفی در استان تریاک است.

به گزارش ایسنا، مهدی پازوکی در نشست مطبوعاتی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه پنجم مرداد که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد؛ اظهار کرد: بیشترین مواد مخدر مصرفی در البرز تریاک است.

وی ادامه داد: 80 درصد ماده مخدر مصرفی دراستان تریاک، 10 درصد حشیش، چهار درصد گراس، 2.5 درصد هروئین، 1.5 درصد شیشه و سایر مواد مخدر نیز 2 درصد است.

وی توضیح داد: آمار ارائه شده نشان می‌دهدکه میزان مصرف مواد مخدر صنعتی در میان معتادان استان رو به کاهش است و بیشتر مصرف کنندگان به مواد مخدر سنتی تمایل دارند.

وی درباره میزان کشفیات مواد مخدر در سال‌گذشته گفت:سال گذشته بیش از هفت تن و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال 95، هشت درصد کاهش داشته است.

این مسئول ابراز کرد: دلیل کاهش کشفیات سال گذشته‌ کم‌کاری نبوده بلکه موفقیت در زمینه توقف تولید مواد مخدر صنعتی مثل شیشه از نقطه شروع بوده است.

پازوکی در ادامه با بیان اینکه گمرک این استان در افزایش کشفیات مواد مخدر رشد 600 درصدی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن داشته است، اضافه کرد: گمرک البرز موفق به کسب رتبه اول کشور در این موضوع شده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه ابتدای امسال نیز بالغ بر چهار تن و 800 کیلوگرم مواد مخدر در حوزه‌های مختلف کشف و ضبط شده است.

پازوکی با اشاره به برخورد جدی با عوامل تولید و توزیع مواد مخدر در استان بیان کرد: سال گذشته 36 هزار نفر اعم از قاچاقچی، مصرف کننده و توزیع کننده در این استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال 95 بیش از 18 درصد رشد داشته است.سال گذشته همچنین بیش از 10 هزار نفر در مراکز ماده 15 و 16 استان برای ترک اعتیاد پذیرش شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید