آمادگی کامل برای تامین تجهیزات پزشکی وجود دارد

    کد خبر :311074

مشاور وزیر بهداشت در امور تجهیزات پزشکی گفت: تاکنون اختلالی در نظام تامین تجهیزات پزشکی وجود نداشته است و شرایط و قرائن حاکی از آن است که در روزهای آینده نیز اگر شرایط سخت شود، آمادگی کامل برای تامین این تجهیزات در کشور وجود دارد.
رضا مسائلی افزود: تجهیزات پزشکی، گستره وسیعی از فناوری های حوزه سلامت را شامل می شود و دولت برای تامین این ملزومات پزشکی با ارز بانکی برنامه ریزی کرده است.
مسائلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز تامین مواد اولیه، قطعات یدکی و ملزومات مصرفی پزشکی مراکز درمانی با ارز چهار هزار و 200 تومانی سیستم بانکی در حال انجام است.
مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درباره عرضه گران برخی تجهیزات پزشکی در هفته های اخیر نیز گفت: بخش خصوصی تامین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی را برعهده دارد و گرانفروشی و تخلفات در این حوزه نسبت به گستره وسیع ملزومات پزشکی، محدود است. در اجلاس هفته گذشته ادارات تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی نیز بر موضوع نظارت بر عرضه و تولید ملزومات پزشکی تاکید شد.
به گزارش ایرنا ،وی ادامه داد: وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به تخلفاتی که ممکن است در شرایط فعلی رخ دهد، بسیار حساس است و اگر تخلفی در این زمینه باشد با متخلفان در این حوزه برخورد می کند.
مشاور وزیر بهداشت در امور تجهیزات پزشکی یادآور شد: تجربه ایران در ادوار مختلف نشان داده که بخش خصوصی در شرایط تحریم ، فعال و مسئولیت پذیر بوده است و طبق بررسی های انجام شده ، تامین کنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی برای تامین مواد اولیه برنامه ریزی کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید