طرح تحول سلامت دچار مشکل شده است/پزشک محوری در وزارت بهداشت

    کد خبر :311051

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور، گفت: از اول هم پیش بینی می شد که این طرح دچار مشکل شود.

دکتر حسینعلی شهریاری صبح سه شنبه در هفدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران در هتل المپیک تهران، اظهارداشت: در سال های گذشته در ارتباط با شناسایی اختلالات شنوایی در کشور کارهای خوبی انجام شده است اما کافی نیست.

وی با اشاره به مشکلات تعرفه و پوشش بیمه ای خدمات شنوایی شناسی در کشور، افزود: تعرفه های خدمات شنوایی شناسی کامل نیست، ضمن اینکه تا زمانی که خدمات تحت پوشش بیمه ها قرار نگیرد، مردم و بیماران برای استفاده از این خدمات دچار مشکل می شوند.

شهریاری با اشاره به ارائه خدمات کاشت حلزون در کشور، گفت: سالانه حدود هزار نفر به تعداد نوزادان نیازمند کاشت حلزون در کشور افزوده می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در ادامه با اشاره به اهمیت خدمات گروه های پیراپزشکی در کشور، تاکید کرد: یک اشکال در این بین وجود دارد که حوزه وزارت بهداشت، پزشک محور است.

وی افزود: حوزه سلامت حتما نباید توسط پزشک اداره شود و دنیا نیز چنین نگاهی در حوزه سلامت ندارد. اما، چون ما متخصص اقتصاد بهداشت به اندازه کافی نداریم، اداره بیمارستان ها را به پزشکان سپرده ایم.

شهریاری با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور، گفت: از اول هم پیش بینی می شد اجرای این طرح با این روند دچار مشکل می شود که شده است.

به گزارش مهر، وی نظارت بر مدیریت هزینه های سلامت از طریق اجرای برنامه پزشک خانواده را مورد تاکید قرار داد و گفت: نظارت ها در این حوزه باید جدی تر دنبال شود تا از هدر رفت منابع مالی جلوگیری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید