افزایش صادرات بهاره گاز ایران

    کد خبر :310908

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز از افزایش ۹ درصدی صادرات گاز ایران در بهار امسال خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از صدا و سیما، مهدی جمشیدی‌ دانا گفت: صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه در سه ماه نخست امسال، با ۹ درصد افزایش به بیش از ۳ میلیارد مترمکعب رسید.

وی درباره گازرسانی و صادرات گاز در فصل بهار امسال، گفت: میزان ارسال گاز به نیروگاه‌ها، تزریق به مخازن نفتی و نیز مجموع صادرات در ۹۳ روز سپری‌شده از ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز، مجموع صادرات گاز در سه ماه نخست امسال را ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال، ۹ درصد بیشتر شده است.

وی درباره ارسال گاز به نیروگاه‌ها در بهار امسال گفت: تحویل گاز به نیروگاه‌ها نیز طی این مدت، به ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴,۷ درصد رشد داشته است.

به گفته جمشیدی‌دانا، برداشت از منابع نیز در این مدت، به ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است، این آمار نشان می‌دهد که میزان تولید گاز طبیعی نسبت به مدت مشابه پارسال، ۹,۳ درصد رشد داشته است، همچنین تزریق گاز شیرین به مخازن نفتی نیز به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲.۷ برابر شده است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید