مجازات بازیکنان سوئیس به خاطر شادی گل سیاسی‌شان مشخص شد

  • ورزشی
  • سه شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۱۷
    کد خبر :310880

دو بازیکن تیم ملی سوئیس که در بازی اخیر این تیم مقابل صربستان حرکات سیاسی انجام دادند، از مجازات محرومیت گریختند.

گرانیت ژاکا و ژردان شکیری، دو گلزن پیروزی 2 بر یک تیم ملی سوئیس مقابل صربستان در دور دوم بازی‌های گروه E جام جهانی که شادی پس از گل‌شان رنگ و بوی سیاسی داشت از سوی فیفا محروم نمی‌شوند اما باید جریمه نقدی بپردازند.

کمیته انضباطی فیفا با بررسی اتفاقاتی که در دو دور نخست رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی رخ داده است، علاوه بر سوئیسی‌ها، برای چند تیم دیگر جام از جمله آرژانتین، کرواسی، صربستان مجازات‌هایی در نظر گرفته است.

اتحادیه فوتبال آرژانتین (AFA) به پرداخت جریمه نقدی 105 هزار فرانک سوئیس محکوم شده است که دلیل آن تخطی از ماده 67 اساسنامه انضباطی فیفا، بعد از پرتاب یک سری اشیا از سوی هوادارانش و اهانت آنها به بازیکنان داخل میدان و همچنین خودداری اعضای تیم از شرکت در کنفرانس خبری پس از شکست 3 بر 2 صفر آنها مقابل کرواسی بوده است.

در همین حال فدراسیون فوتبال کرواسی هم به خاطر تخلف هوادارانش که اشیایی را به داخل میدان پرتاب کردند و درگیر شدن با هواداران آرژانتین، 13 هزار فرانک سوئیس جریمه شده است.

گرانیت ژاکا و شکیری و کاپیتان تیم ملی سوئیس استفان لیشت‌اشتاینر هم به ترتیب با جریمه‌های نقدی معادل 10 هزار، 10 هزار و 5 هزار فرانک سوئیس مجازات شده‌اند که دلیل آن خوشحالی بعد از گل‌‌های سوئیس مقابل صربستان بوده است.

به گزارش تسنیم ، فدراسیون فوتبال صربستان هم به خاطر اقدام هوادارانش برای به نمایش درآمدن برخی بنرها و پلاکاردهایی با پیام‌های نژادپرستانه در جریان بازی مقابل سوئیس 54 هزار فرانک سوئیس جریمه شده است. کرستاییچ و کوکزا سرمربی و یکی دیگر از اعضای کادر فنی تیم ملی صربستان هم به دلیل اظهارات‌شان بعد از بازی که در آن صریحاً از عملکرد داور مسابقه انتقاد و او را به جانبداری از سوئیسی‌ها متهم کردند، هر کدام به پرداخت 5 هزار فرانک سوئیس محکوم شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید