شکست اسلام و نظام در جام جهانی؟!

  • سیاسی
  • سه شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۵۶
    کد خبر :310773

آیا امام جمعه محترم مشهد واقعا نمی دانند معنای فاحشه و بی عفت چیست؟ چرا خیل عظیم زن و مرد این کشور، از سوی امام جمعه بزرگترین شهر مقدس ایران، مورد تهمت و ناسزا گویی قرار می گیرند؟ آیا این است آموزه های قرآن و پیامبر و عترت پاک او برای امر به معروف و نهی از منکر؟!

محمدحسین خوشوقت؛ بازی جانانه و غرور آفرین تیم ملی ایران در مقابل تیم پرتغال، نه فقط سبب شادمانی و افتخار ایرانیان سر تا سر جهان شده، بلکه اهالی فوتبال را در سر تا سر گیتی به احترام در برابر تیم ملی ایران وا داشته است. بازی قبل با اسپانیا نیز، به رغم شکست صفر – یک ما، موجب فخر و مباهات ملت ایران و شگفتی و تحسین جهانیان شد.

این بازی امید بخش و سرور افزا، به رغم تساوی، نتوانست کمکی به صعود تیم ملی ما به مرحله بعد کند و ایرانی ها با چشمانی اشک بار اما دل هایی پر از امید و اعتماد، عقب نشستند و جام جهانی را ترک کردند.

نخستین بازی ما در گروه مرگ، با مراکش برگزار شد. با پیروزی هیجان انگیز ایران در برابر مراکش، خیل عظیم مردم در شهرهای ایران به خیابان ها ریختند و به شادمانی و پایکوبی پرداختند. این حضور شادمانه ی مردمی، با همان شور و حرارت، به افتخار ایران و تیم ملی اش، پس از مسابقه با اسپانیا و پرتغال نیز رخ داد؛ حضوری مردمی که نشان از وجود سطح بالای روحیه واعتماد به نفس ملی در میان ایرانیان دارد. در این میان اما در برخی خیابان ها، متاسفانه روسری از سر عده ای از خانم ها که به شدت هیجان زده بوده اند، افتاده و یا برخی به رقص متعارف، و نه مستهجن، پرداخته اند. ” ….

توفیق صعود به جام جهانی برای ورزش ما پیدا شد. این یک افتخار برای اسلام و نظام بود. یک حرکت قوی و عظیم در مقابل دشمنی بود که می خواست ما را بایکوت کند. این جشن، برای نظام و اسلام است.؛ پیروزی جوانان مسلمان(تیم ملی) در پیروزی نظام اسلامی است. شما این پیروزی را میدان بی عفتی، لا ابالی گری، ناهنجاری و بی پروایی و فحشا و مفاسد قرار داده اید!… بابا اسلام پیروز شد؛ در صعود تیم ملی به جام جهانی، نظام پیروز شد؛ شما در خیابان ها پیروزی اسلام را با بی عفتی های خود، مصادره می کنید.؟!…”

این سخنان را حجت الاسلام آقای سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده محترم ولی فقیه در خراسان رضوی، ایراد کرده اند؛ که در شبکه اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

لازم است دو نکته را، به طور خلاصه، در این خصوص بیان دارم و بعد ها به تفصیل به آن بپردازم.

اول؛ اگر حضرت آقای علم الهدی، صعود تیم ملی را به جام جهانی، پیروزی اسلام و نظام اسلامی دانسته اند، آیا با توقف تیم ملی و شکست از جام جهانی، به خاطر شکست اسلام و نظام اسلامی، اشک حسرت و ماتم نریخته اند؟!

و آیا ایشان با شکست تیم ملی ایران در برابر اسپانیا، به خاطر شکست اسلام و نظام، به ماتم ننشستند؟!

علت اظهارات و تآویل های عجیب و غریب ایشان و از جمله، همین مساوی دانستن تیم ملی با اسلام و نظام چیست؟!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با این منطق، قاعدتا باید شکست دولت در مهار تورم و تثبیت نرخ ارز و مقابله با ریز گرد ها و کم آبی ها را شکست اسلام و نظام بدانند؛ آیا می دانند؟!

آیا ایشان، دولت های احمدی نژاد را هم همانند تیم ملی، معادل اسلام و نظام می دانستند؟!

اظهارات تند و غالبا تعجب بر انگیز ایشان علیه دولت و موافقان دولت و نیز علیه خیل عظیم مردم ایران، جایگاه والای روحانی و ارشادی و پدرانه امامت جمعه و نمایندگی ولایت فقیه را به زیر کشیده و دستمایه ی لعن و طعن و تمسخر بسیاری از مردم ساخته است؛ مردمی که باید به یمن وجود چنین جایگاهی، با اسلام راستین، مبانی انقلاب شکوهمند اسلامی، روحانیت شیعه و لوازم وحدت و انسجام و همدلی ملی آشنا شوند و پیوند بخورند.

دوم؛ جناب آقای علم الهدی که با فقه اسلام و معارف اسلامی آشنایی کامل دارند و از اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری هستند

واقعا رقص و پایکوبی خیابانی زنان و مردان و یا انداختن و افتادن روسری از سر بانوان را معادل بی عفتی و فحشا می دانند؟!

کشف حجاب، به فتوای اکثر فقهای حال و گذشته، حرام و البته قانونا هم ممنوع است؛ اما عرفا، شرعا،اخلاقا و قانونا می توان گفت که هر بانویی که موی خود را بیرون اندازد یا در کوچه و خیابان، با رعایت نزاکت و پوشش عرفی، حرکات موزون انجام دهد، فاحشه و هرزه و بی عفت است؟!

آیا امام جمعه محترم مشهد واقعا نمی دانند معنای عرفی فاحشه و بی عفت چیست؟!

چرا خیل عظیم زن و مرد این کشور، از سوی امام جمعه بزرگترین شهر مقدس ایران، به دفعات مورد تهمت و ناسزا گویی قرار می گیرند؟

آیا این است آموزه های قرآن و پیامبر و عترت پاک او برای امر به معروف و نهی از منکر؟!

آیا حضرت اقای علم الهدی با این نوع از گفتار و رفتار، انتظار دارند که زنان و مردان، شیفته اسلام و نظام و روحانیت شوند؟

آیا اصولا توهین به خطاکار و تهدید او، سبب اصلاح او و تقویت ایمان او خواهد شد؟!

پیامبرعظیم الشآن اسلام(ص) تک و تنها از غار حرا به زیر آمد و در مدت بیست و سه سال، جامعه ی مشرک و جاهلی شبه جزیره عربستان، که در مبارزه با خدا با یکدیگر مسابقه می دادند، را به آغوش خدا و قرآن کشانید و از آنان بزرگ مردانی الهی ساخت؛ چگونه است که روحانیت عزیز و مسوولان محترم نظام جمهوری اسلامی ، چهل سال است نمی توانند شمار عظیم فرزندان مسلمان این آب و خاک را به رعایت کامل حجاب و موازین اسلامی متقاعد کنند؟!

پیشنهاد می کنم جناب آقای علم الهدی، یکی از خطبه های نماز جمعه را به همین موضوع بسیار مهم اختصاص دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید