شهردار اراک خبر داد

تخصیص 1000 دستگاه دوچرخه زیر قیمت برای شهروندان اراکی/اخذ مجوز 1000 دستگاه موتور برقی

    کد خبر :310705

شهردار اراک با اشاره به اینکه برای دوچرخه سواری مسیر 10 کیلومتری در شورای عالی ترافیک اراک تصویب کرده‌ایم، گفت:در این راستا یکهزار دستگاه دوچرخه با 30 درصد زیر قیمت، تخفیف و سوبسید در اختیا ر مردم قرار خواهد گرفت.

داوود تاجران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اراک شهر آلوده‌ای است و 50 درصد آلایندگی توسط آلاینده های متحرک ایجاد می‌شود گفت: در خصوص استفاده از دوچرخه و موتور سیکلت‌ برقی برنامه ریزی‌های انجام داده‌ایم و در این خصوص نیز مصوباتی در دولت گذرانده شده و از شورای شهر هم مجوز بهره گیری از یکهزار دستگاه موتور برقی را گرفته‌ایم و قصد داریم با 2میلیون تومان سوبسید به شهروندان واگذار کنیم. همچنین برای دوچرخه سواری هم 10 کیلومتر در شورای عالی ترافیک تصویب کردیم تا امکان دوچرخه سواری برای مردم فراهم شود. از طرفی هزار دستگاه دوچرخه با 30 درصد زیر قیمت، تخفیف و سوبسید در اختیار مردم گذاشته‌خواهد شد.

وی افزود: برای گسترش فضای سبز اراک نیز ایجاد هزار هکتار فضای سبز را در دستور کار داریم تا از طریق کاشت و غرس درختان اکسیژن ایجاد شود.

شهردار اراک در ادامه به ساماندهی پسماندهای این شهر هم اشاره کرد وگفت:در اراک محوطه 126هکتاری برای دفع پسماند در نظرگرفته شده بود که قبلا این زباله ها در این محوطه پخش می شد اما با برنامه ریزی‌های انجام شده در حال جمع‌آوری این زباله‌ها هستیم.

تاجران در پایان با بیان اینکه زباله‌های آشپزخانه با تغییراتی به کود گیاهی تبدیل می شوند، اظهار کرد: بزرگترین مشکل ما در کشور این است که مواد عالی خاک در حال کاهش است و این باعث می شود زمین های ما از حاصلخیری دور شده و نتوانند آب را در خودشون نگاه دارند و خاک حاصلخیزی خود را از دست دهند. بنابراین به دلیل اینکه بهترین کار کمپوست نگهداری آب است باید به این موضوع نیز در کشور توجه کنیم.اما در خصوص زباله‌های خشک نیز می‌توان گفت اگر فرهنگ جداسازی در مبادی تولید داشته باشیم این زباله‌ها هیچ وقت آلوده نمی شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید