انتقاد «عارف» از مانع‌تراشی در برابر حضور زنان در ورزشگاه

  • ورزشی
  • دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۵۲
    کد خبر :310383

رئیس فراکسیون امید مجلس بر لزوم اعتماد حاکمیت به مردم تاکید کرد و با انتقاد از ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه ها گفت: زنان کشور ما در همه صحنه ها دوشادوش مردان حضور پررنگی داشتند و همواره با رعایت ارزشها در مجامع مختلف حضور دارند و نباید با برخی اعمال سلیقه ها مانع از حضور این قشر از جامعه در اماکن ورزشی شد.

محمدرضا عارف در همایش طنین نشاط که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن سالگرد واقعه هفتم‌تیر و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این حادثه، رمز پیروزی انقلاب را حضور مردم در صحنه دانست و با بیان اینکه سرمایه اصلی نظام مردم هستند، گفت: پاسخ به مطالبات مردم یکی از وظایف مسئولان است البته بالا بردن سطح مطالبات مردم می تواند مخاطراتی را برای جامعه ایجاد کند که در این بین نقش تشکلهای مردمی در پیگیری این مطالبات بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر بها دادن به تشکلهای مردم از سوی حاکمیت، تصریح کرد: در مقطعی به دلیل تفسیر خاص از اصل ۴۴ قانون اساسی برای رشد نهادهای مردم نهاد مانع تراشی می شد اما با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این مانع برداشته شد.

عارف با تاکید بر اینکه هیچ مانعی برای ممانعت از مشارکت و حضور تشکلهای مردم در جامعه نباید وجود داشته باشد، نسبت به وضعیت نگران کننده آسیب‌های اجتماعی در کشور هشدار داد و گفت: به نظر می رسد عواملی همچون عصبیت، ناامیدی، یاس، پرخاشگری و عدم آموزش صحیح به کودکان و نوجوانان باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده است و تشکلهای مردم نهاد باید برای ساماندهی این معضل نگران کننده بیش از گذشته فعال باشند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بر همه مسئولان تکلیف اخلاقی و شرعی است که نسبت به آسیب‌های اجتماعی مسئولیت پذیر باشند، تصریح کرد: در آیات و احادیث ائمه معصومین تاکید زیادی نسبت به نشاط و شادابی شده است و رابطه دوسویه بین نشاط اجتماعی با توسعه و پیشرفت وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه نشاط در کارآیی انسان تاثیرگذار است، گفت: به نظر من یکی از رموز موفقیت دانشمندان روحیه بانشاط آنهاست و اگر بخواهیم با مانع تراشی در فعالیت دانشمندان و نخبگان و با ممیزی های بعضا سلیقه ای آثار آنان را مورد سانسور قرار دهیم نشاط را از جامعه می گیریم.

رئیس فراکسیون امید، ایمان و اتکا به خدا، اعتماد به نفس، خوشبینی و امید به آینده، اخلاق مداری و گذشت را شاخص های اصلی نشاط و شادابی دانست و خاطرنشان کرد: اعتماد حاکمیت به مردم باعث ایجاد نشاط در جامعه می شود باید به مردم اطمینان کرد و به آنها میدان داد.

وی با انتقاد از ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه ها گفت: زنان کشور ما در همه صحنه ها دوشادوش مردان حضور پررنگی داشتند و هموراه با رعایت ارزشها در مجامع مختلف حضور دارند و نباید با برخی اعمال سلیقه ها مانع از حضور این قشر از جامعه در اماکن ورزشی شد.

عارف با بیان اینکه جامعه برای رشد و تعالی به نشاط و شادآبی نیاز دارد، مساله نشاط را موضوعی فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: برای ایجاد نشاط در جامعه مردم هم باید به حاکمیت امید و اعتماد داشته باشند. یکی از راه‌های تقویت اعتماد مردم به حاکمیت، تصویب قوانین تسهیل‌گر است نه نوشتن قوانینی که برای مچ گیری باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید