سرمایه گذاری چین در شرکت های فناوری آمریکا محدود می شود

    کد خبر :310278

وزارت خزانه داری آمریکا در حال تنظیم مقرراتی است که بر طبق آن شرکت های فناوری با حداقل ۲۵ درصد مالکیت سهام توسط افراد و نهادهای چینی دیگر حق خرید شرکت های فناوری آمریکایی را نخواهند داشت.

به گزارش بازتاب به نقل از اسین ایج، البته این شرکت های فناوری باید از نظر صنعتی دارای اهمیت باشند. هنوز مشخص نیست معیار مشخص شدن میزان اهمیت شرکت های فناوری امریکایی چیست و چگونه در این زمینه تصمیم گیری می شود.

شورای امنیت ملی آمریکا و وزارت بازرگانی این کشور هم در حال ارائه توصیه هایی در این زمینه هستند تا روش های مورد استفاده به منظور کنترل صادرات فناوری های پیشرفته به چین بهینه شود.

قرار است جزئیات این برنامه ها تا پایان این هفته اعلام شوند. این طرح ها هنوز نهایی نشده اند و قرار است شرکت های فناوری و صاحبان صنایع نیز نظرات خود را در این زمینه بیان کنند.

هدف از اجرای این برنامه ها مقابله با سیاست گذاری های چین اعلام شده است. بر اساس استراتژی “ساخت چین ۲۰۲۵” این کشور باید در ده حوزه رتبه اول جهانی را کسب کند که از جمله آنها می توان به دانش رباتیک، هوا – فضا، انرژی های پاک و غیره اشاره کرد.

منابع نزدیک به دولت ترامپ می گویند کاخ سفید برای جلوگیری از موفقیت این استراتژی قصد دارد از قانونی موسوم به IEEPA مصوب سال ۱۹۷۷ استفاده کند که محدودیت هایی در زمینه سرمایه گذاری خارجی در آمریکا را مجاز می شمارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید