دسترسی مردم به اطلاعات دارویی

    کد خبر :310209

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: اطلاعات لازم در مورد کمبود و قیمت داروها، در اختیار مردم قرار دارد.

دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری، ابتدا به تشریح وضعیت کلی حوزه سلامت پرداخت و در ادامه پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

وی افزود: حساسیت نسبت به سلامت افراد مشهور و معروف از جمله موضوعاتی است که مورد توجه افکار عمومی است. در همین زمینه سئوالی که مطرح می شود این است که آیا مجاز هستیم وضعیت سلامت و سوابق درمانی آنها را افشا کنیم.

حریرچی ادامه داد: طبق ماده ٤٨ راهنمای عمومی اخلاق حرفه ای اعضای سازمان نظام پزشکی، لازم است شاغلین حرف پزشکی و وابسته انصاف را در مورد تمام بیماران و مراجعین پاس بدارند.

وی در مورد اولویت دادن به بیماران و توزیع منابع که در اختیار ارائه کنندگان خدمات سلامت است، گفت: باید شاخص های موجه و مشخصی مانند اورژانسی بودن و همچنین موثر بودن اقدامات درمانی را در نظر گرفت.

سخنگوی وزارت بهداشت، تاکید کرد: طبق ماده ٤٩ همین راهنما، شاغلین حرف پزشکی و وابسته نباید در ارائه خدمات به بیماران مرتکب اعمالی مانند مانند ارائه خدمات خارج از نوبت شوند که تبعیض بین بیماران محسوب می شود.

به گزارش مهر، وی با عنوان این مطلب که اخلاق پزشکی تحت تاثیر اخلاق رسانه ای است، افزود: رسانه ها نباید به بزرگ نمایی یا کوچک نمایی خبر بپردازند. گاهی بزرگنمایی خبر به جامعه آسیب می رساند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه به مشکلات دارویی اشاره و گفت: مردم می توانند با مراجعه به آدرس irc.fda.gov.ir ، اطلاعات لازم در مورد کمبود و قیمت دارو، داروخانه های عرضه کننده دارو و داروهای مشابه ژنریک را دریافت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید