پیغام رنو به رنوپارس

    کد خبر :310055

رنو اگرچه برای ماندن در ایران با مشکلاتی (به‌دلیل بازگشت تحریم‌ها) مواجه خواهد شد، با‌این حال می‌خواهد بماند، حتی اگر مجبور به کاهش سطح فعالیت‌های خود شود.

در شرایطی کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو-نیسان به‌تازگی از ماندگاری این خودروساز فرانسوی در ایران با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها خبر داده شنیده می‌شود رنویی‌ها از مسوولان رنوپارس خواسته‌اند نسبت به تسویه‌حساب مالی بر سر تامین قطعات، اقدام کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد، اگرچه این درخواست رنو را برخی در تضاد با بیانیه این شرکت مبنی‌بر ماندن در ایران می‌دانند، با این حال یک منبع آگاه تاکید می‌کند موضوع تسویه‌حساب با رنوپارس، روندی کاملا طبیعی است و تناقضی با بیانیه موردنظر ندارد. وی با بیان این‌که رنو به‌دنبال ماندن در ایران و توسعه فعالیت‌هایش است، می‌گوید: اینکه رنو از رنوپارس خواسته نسبت به تسویه‌حساب اقدام کند، کاملا طبیعی است و ارتباطی با قصد و نیت این شرکت برای ماندن در خودروسازی و بازار ایران ندارد.

به گفته این منبع آگاه، رنو اگرچه برای ماندن در ایران با مشکلاتی (به‌دلیل بازگشت تحریم‌ها) مواجه خواهد شد، با‌این حال می‌خواهد بماند، حتی اگر مجبور به کاهش سطح فعالیت‌های خود شود؛ بنابراین تسویه‌حساب با رنوپارس به هیچ‌وجه مرتبط با این مسئله نبوده و به معنای انصراف رنو از ادامه حضور در ایران نیست. اظهارات این منبع آگاه در شرایطی است که رنوپارس به عنوان شرکت مشترک میان ایران و رنو، امور مربوط به قرارداد پلت‌فرم مشترک X. ۹۰ را انجام می‌دهد و وظیفه اصلی‌اش نیز تامین قطعات محصولات تحت این قرارداد شامل خانواده تندر-۹۰ و ساندرو است. بر این اساس، رنوپارس مسوولیت نقل‌و‌انتقال پول به رنو (بابت تامین قطعات) را نیز بر عهده دارد و هرچند وقت یک‌بار نسبت به تسویه‌حساب با خودروساز فرانسوی اقدام می‌کند. مدیرعامل رنو نیسان چندی پیش اعلام کرد این شرکت با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها، در ایران می‌ماند و حال باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار این شرکت در خودروسازی و بازار کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید