پر مخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی رمضان 97 معرفی شدند

    کد خبر :309655

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار گفت:برنامه «ماه عسل» با بیش از ۵۵ درصد ببیننده، پرمخاطب‌ترین برنامه ماه رمضان ۹۷ شد.

علی طلوعی رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار در نشست خبری که امروز (یکشنبه) پیرامون نظرسنجی برنامه‌های صدا و سیما در ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار کرد:۷۶/۳درصد کسانی که به نظرسنجی پاسخ دادند، بیننده یکی از برنامه‌ها بودند و به طور متوسط ۲ ساعت و ۲۷ دقیقه برنامه‌های ماه رمضان را تماشا کردند و البته ۲۳/۷درصد مشارکت کنندگان نظرسنجی، برنامه‌ها را ندیده بودند.

وی افزود: برنامه «ماه عسل» ۵۵/۵ درصد بیننده داشت و «خندوانه» که ۳ شب در هفته پخش داشت با ۴۶ درصد بیننده به عنوان دومین برنامه پر بیننده انتخاب شد.

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار گفت:۳۳/۵ درصد، بیننده برنامه‌ شب‌های قدر بودند که ۲۶/۶ درصد از شبکه سراسری و ۱۱ درصد از شبکه‌های استانی برنامه را تماشا کردند.

وی افزود:۳۰ درصد مخاطب برنامه ترتیل خوانی در شبکه‌های رسانه ملی بودند که از این رقم ۱۹ درصد از شبکه سراسری برنامه را دنبال کردند.

طلوعی گفت:«جشن رمضان» در ویژه برنامه‌ها ۱۴/۳ درصد ببینده داشت و ۷۷ درصد از این برنامه‌ها رضایت مندی داشتند.

وی با بیان اینکه «هزار داستان» با ۱۱ درصدببیننده، ۷۱ درصد رضایت مندی را از آن خود کرد، ادامه داد:سریال «رهایم نکن» با ۴۰/۸ درصد بیننده جزء پرمخاطب‌ترین سریال‌ها بوده که ۶۹ درصد از مخاطبان از این سریال رضایت مندی داشته اند.

طلوعی با بیان اینکه «بچه مهندس» با ۳۲/۱ بیننده دارای رضایتمندی ۶۹ درصدی بود، گفت:«سر دلبران» با ۲۷/۳ درصد ببینده، دارای ۷۰ درصد رضایتمندی و «پایتخت ۴» با ۵۰ درصد ببیننده یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تکراری در ماه رمضان بود.

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار با بیان اینکه زنان بیشتر از مردان سریال ها را تماشا کردند، ادامه داد: در میان گروه های سنی، نوجوانان و افراد تحصیلکرده در مقطع دبیرستان نسبت به سایر گروهای سنی سریال ها را تماشا کرده اند.

طلوعی در خصوص مرکز پژوهش و سنجش افکار گفت: افراد آموزش دیده و جوان این کار را انجام می‌دهند و نظرسنجی‌ها در تهران و ۳۱ مرکز استان که دارای واحد صدا وسیما هستند نظرسنجی را انجام داده اند.

وی با بیان اینکه علمی‌ترین و دقیق‌ترین افکار سنجی در مرکز پژوهش و سنجش افکار انجام می‌شود، ادامه داد:کار‌هایی که انجام شده است گواهی این ادعا است به طور مثال در انتخابات ریاست جمهوری ۷۶/۱درصد مشارکت تخمین زده شده است که وزارت کشور ۷۳/۷درصد اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید