گفتگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و فرانسه در مورد سوریه و مقدونیه

    کد خبر :309248

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای فرانسوی اش خواستار عضویت مقدونیه در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد.

به گزارش خبرگزاری بازتاب، وزارت خارجه آمریکا از تماس تلفنی «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی اش خبر داد.

«هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این مطلب گفت پمپئو در این گفتگو خواستار حمایت اتحادیه اروپا از عضویت مقدونیه در پیمان آتلانتیک شمالی شد.

دو طرف همچنین در این تماس تلفنی، در مورد آخرین تحولات سوریه و نیز مذاکرات رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور به تبادل نظر پرداخته اند.

روز گذشته دفتر اطلاع ‌رسانی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌ جمهور آمریکا با توجه به «ادامه وجود مواد شکافت ‌پذیر قابل استفاده در تسلیحات در شبه‌ جزیره کره و تهدید غیرمعمولی که این موضوع برای امنیت ملی، اقتصاد و سیاست خارجی آمریکا ایجاد کرده» فرمان‌های اجرایی روسای‌جمهور قبل را که از سال ۲۰۰۸ اجرایی شده و اعلام «وضعیت اضطرار ملی» علیه کره شمالی را تمدید می ‌کند.

ترامپ در حالی این تحریم را یک سال دیگر تمدید کرد که کره شمالی برای مهیا شدن زمینه ملاقات «کیم جونگ اون رهبر این کشور و رئیس‌ جمهور آمریکا در سنگاپور، ۳ خرداد، تونل‌های انجام آزمایش‌های هسته‌ای خود را که با نام سایت «پونگیه‌ری» شناخته می‌شد، در برابر دیده خبرنگاران بین‌المللی منفجر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید