سلیمانی: در بازی‌های آسیایی زنگ تفریح نخواهیم بود/ تمام مدعیان جدی اسکواش آسیا در جاکارتا حضور دارند

    کد خبر :308484

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ کار سخت است اما مطمئنا زنگ تفریح نیستیم.

مسعود سلیمانی درخصوص حضور اسکواش در بازی‌های آسیایی 2018 اظهار داشت: در سال 1372 به دلیل ارتباط غلامسحین فرزامی، رئیس وقت فدراسیون با کمیته ملی المپیک، دو بازیکن از اسکواش به صورت نمادین به بازی‌های آسیایی اعزام شدند اما از این رشته دیگر هیچ اعزامی انجام نشد تا اینکه قرار شد در صورت قرار گرفتن مردان در بین 6 تیم برتر آسیا و زنان در 8 تیم اول آسیا این رشته به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام شود.

وی افزود: در پایان 4 سال دوم حضورم در فدراسیون یعنی فروردین امسال بعد از یک اردوی سه ماه به دور از حواشی و اردوی یک ماه در مالزی، در 7 فروردین در مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی در بخش تیمی مردان در رده سوم ایستادیم. در بخش بانوان که همیشه آخر بودیم با شکست تیم قدرتمند سنگاپور که بهترین مربی جهان را در اختیار داشت، تا رده ششم آسیا صعود کردیم. به این ترتیب با تحقق وعده ستاد عالی بازی های آسیایی 3 ورزشکار مرد و دو زن از ایران به جاکارتا اعزام خواهند شد.علاوه بر ورزشکاران، مختاری به عنوان داور و ضیاالدینی به عنوان عضو هیات ژوری از ایران در جاکارتا حضور خواهند داشت که این موضوع نیز افتخار بزرگی برای این رشته است.

سلیمانی تاکید کرد: فعلا دو بازیکن مهم و تاثیرگذار خود را در اختیار نداریم که این مورد باعث دغدغه و نگرانی من شده است. آیلین نیری، بازیکن ما در مسیر شمال تصادف کرده و از ناحیه لگن و کتف آسیب دیده است و در 6 ماه دوم سال وی را در اختیار خواهیم داشت. علیرضا شاملی، بازیکن امتیازآور ما سه روز پیش خود را به خدمت سربازی معرفی کرده است البته در تلاشیم تا بتوانیم در دوران آموزشی وی مرخصی بگیریم.امیر کوروش پولادی و سردار مهرعلی باران چشمه در تلاشند تا این امر محقق شود.

وی تصریح کرد: ملی پوشان پس از کسب سکوهای آسیایی در کره جنوبی درخواست حمایت مالی دارند و ما هم قول دادیم تا حداقل‌ها را در این دو ماهی که در اردو هستند برای آنها فراهم کنیم. هر کدام از این بازیکنان، شاگرد خصوصی دارند و زمانی که تمام وقت در اردو هستند فرصت درآمدزایی را از دست می‌دهند و ما باید از آنها حمایت کنیم.

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: تمام مدعیان جدی اسکواش آسیا در جاکارتا حضور دارند با این شرایط که به دنبال انتقام گیری از ایران و جبران شکست در مسابقات قهرمانی آسیا هستند. ما در حضور رئیس فدراسیون ژاپن این تیم را شکست دادیم و مطمئن باشید که آنها به دنبال انتقام گیری از ایران هستند. باید به یاد داشته باشیم روزی بود که ما آرزو داشتیم حتی یک گیم برابر پاکستان بازی کنیم و حتی ببازیم اما امروز پاکستان را هم شکست می‌دهیم. دانیال قارونی در دل پاکستان مدال طلا گرفت و امروز اسکواش حرف زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش تسنیم ،وی یادآور شد: با توجه به مشکل سربازی شاملی و مصدومیت نیری در بازی‌های آسیایی کار سخت است اما مطمئنا زنگ تفریح نیستیم. برای کسب مدال عوامل زیادی موثر است. در بخش تیمی 4 ورزشکار می‌توانند شرکت کنند و یک بازیکن می‌تواند چرخشی باشد اما ما با 3 بازیکن به جاکارتا می‌رویم و بازیکن رزرو نداریم. امیدوارم بازیکنان خسته نباشند البته مطمئن باشید که بازیکنان ما برای بهترین عنوان می‌جنگند و از پیش باخته نیستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید