گلایه نائب رئیس شورای عالی استانها از کاهش اختیارات شوراها

    کد خبر :308351

نائب رئیس شورای عالی استان ها از کاهش اختیارات شوراها گلایه کرد و گفت: قانون اساسی به صراحت جایگاه شوراها را تبیین کرده است ولی هر روز شاهد هستیم که وظایف و اختیارات شوراها کاسته شده است.

به گزارش مهر، علیرضا احمدی نایب رئیس شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود که ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها که پیش از ظهر امروز که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، اظهارداشت:به عنوان نماینده قم در شورای عالی استانها سبب افتخار است که نماینده قم در مجلس شورای اسلامی چنین جایگاه بالایی دارد.

به گفته نمایندگان مجلس آقای لاریجانی شما یک نماینده مجلس و یک رأی دارد، اما اگر ایشان بخواهد چیزی تصویب بشود، تصویب می‌شود و اگر نخواهد تصویب نمی شود.

انتظار داریم که در تصویب لوایح و طرح های شورای عالی استانها به ما کمک کنید.

وی از کاهش اختیارات شوراها گلایه کرد و گفت: قانون اساسی به صراحت جایگاه شوراهای اسلامی را تبیین کرده است ولی از ابتدای فعالیت شوراها هر روز شاهد هستیم که وظایف و اختیارات شوراها کاسته شده است.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه یکی از مشکلات شورای عالی استان‌ها این است که به خوبی شناخته نشده است، اظهار کرد: هشت اصل قانون اساسی به شوراها اختصاص یافته است و عملا اختیارات آن ها واگذار نشده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون استانداران، فرمانداران و سایر مقامات کشوری ملزم به رعایت مصوبات شوراها هستند و با اشاره به طرح های درحال بررسی مجلس پیرامون شوراها تصریح کرد: دولت چهار لایحه به مجلس آورده و ما از شما می‌خواهیم که اجازه دهید وقتی که لوایحی در خصوص شوراها و مدیریت شهری در مجلس مطرح می‌شود مسئولان و اعضای شورایی برای دفاع از طرح ها در مجلس حضور پیدا کنند.

نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها در سخنانشان تاکید کرده اند که از جوانان در مدیریت های اجرایی استفاده شود و اکثر نمایندگان شورای عالی استان‌ها جوان هستند،‌ خاطرنشان کرد: مدیران اجرایی کشور اغلب برای اوایل انقلاب هستند. فرمانده سپاه در ابتدای انقلاب ۲۵ سال سن داشت، اما امروز به جوان ۳۰ ساله می‌گویند که تجربه ندارد. باید این جمعیت جوان در سمت های مختلف فعالیت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید