«شکیل اونیل» به مولوی می‌آید

    کد خبر :308326

یکی از کارگردان های نمایش «شکیل اونیل» عنوان کرد این اثر نمایشی زندگی آشفته یک نویسنده روان‌پریش را به تصویر می کشد.

امیر کامران که به صورت مشترک نمایش «شکیل اونیل» را روی صحنه خواهد برد درباره اجرای این اثر نمایشی به مهر گفت: نمایش «شکیل اونیل» قرار است از ۵ تیر اجرای عمومی خود را در سالن کوچک تالار مولوی آغاز کند. این اثر نمایشی به نویسندگی و کارگردانی مشترک من و علی حسین زاده روی صحنه خواهد رفت.

وی ادامه داد: داستان نمایش درباره یک نویسنده به نام جیم است که بیماری روانی دارد و با مشکلات زیاد خانوادگی نیز دست و پنجه نرم می کند. بیشتر اتفاقات نمایش در ذهن جیم می گذرد و در طول داستان شاهد هستیم یک بیمار روانی به نام جان یکی از نمایشنامه های او را می دزدد و بر اساس آن فیلمی می سازد که نامزد دریافت اسکار می شود اما در نمایش مشخص نیست که واقعا این اتفاقات رخ داده است یا خیر. این نویسنده از بچگی عاشق شکیل اونیل بسکتبالیست معروف بوده است اما به دلیل قد کوتاهش به سراغ نویسندگی رفته که البته نویسنده موفقی هم نشده است.

کامران تصریح کرد: این اثر نمایشی با نگاهی به نمایشنامه «ریور ساید درایو» وودی آلن نوشته شده است اما نه به این شکل که نمایشنامه دراماتورژی شود بلکه در نهایت اثر تازه ای نوشته شده که تنها نام شخصیت های «ریور ساید درایو» و کمی از خرده داستان ها را حفظ کرده بود.

وی درباره فضاسازی نمایش بیان کرد: در «شکیل اونیل» مکان وقوع رخدادها مشخص نیست و ما در صحنه یک فرش قرمز که نمادی از اسکار است، داریم و بک گراند نیز با نقاشی های گرافیکی نقاشی شده است همچنین یک تلویزیون و یک باکس در صحنه وجود دارند که به عنوان نیمکت، میز و یا سن اسکار مورد استفاده قرار می گیرد. این نمایش در صحنه هایی از موقعیت های طنز برخوردار است اما ما اصراری روی کمدی بودن نمایش نداشتیم ولی نمایش در بخش هایی از ناخوادآگاه از مخاطبان خنده می گیرد.

نمایش «شکیل اونیل» از سه شنبه ۵ تا ۲۷ تیرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه مرکز تئاتر مولوی می‌رود.

در این نمایش امیر کامران، علی حسین زاده و شکیبا عسگری به ایفای نقش می‌پردازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید