آیا هاچ‌بک موتور وسط هیوندای تولید می‌شود؟

  • خودرو
  • جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳
    کد خبر :307994

پس‌ازاینکه هیوندای بخش عملکردی خود بنام N را تأسیس کرد، این زیربرند به‌سرعت توسعهٔ مدل‌های i30 N و ولوستر N را آغاز نمود. این دو خودرو به‌منظور سنجش واکنش بازار به ساخته‌های اسپرت هیوندای ارائه شدند؛ اما بخش عملکردی N این شرکت کره‌ای جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تری نسبت به صرفاً یک زیربرند بودن دارد و می‌خواهد خود را بیشتر مطرح کند. دراین‌ارتباط، رئیس سابق بخش M ب‌ام‌و آقای «آلبرت بیرمن» که چندی است ریاست بخش N هیوندای را بر عهده گرفته است، اوایل سال جاری اعلام کرد که او و تیمش در حال کار بر روی کانسپت هیوندای Racing Midship یا همان سری RM هستند.

این کانسپت یک هاچ‌بک موتور وسط بود که در اصل بر اساس مدل ولوستر ساخته شده بود و اولین نمونهٔ آن با نام RM14 در سال 2014 رونمایی شد. سپس نسخهٔ دیگری از این خودرو با نام RM15 در نمایشگاه خودروی سئول 2015 معرفی گردید. در این کانسپت نیز همچنان ظاهر ولوستر دیده می‌شد اما در زیر پوستهٔ آن تغییراتی زیادی انجام شده بود که مهم‌ترین آن‌ها کاهش 195 کیلوگرمی وزن خودرو بود. RM15 به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده بود که در پشت سر راننده نصب شده و 300 اسب بخار قدرت و 383 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل شده و خودرو را ظرف 4.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند.

سپس نهایتاً سومین کانسپت از این خانواده که RM16 نام گرفته بود نیز در نمایشگاه خودروی بوسان 2016 رونمایی گردید. هرچند در این کانسپت هم همچنان استایل کلی ولوستر قابل‌تشخیص بود اما تغییراتی خصوصاً در نمای جلویی آن انجام گرفته بود که شامل گلگیرهای عریض‌تر، چراغ‌های جدید و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر می‌شد که آن‌را از ولوستر کاملاً متمایز کرده بود. از بین این سه کانسپت، مدل آخر یعنی RM16 مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود چراکه از یک سو با بیشترین واکنش مثبت و استقبال مواجه شد و از سوی دیگر چندی بعد نمونه‌ای از آن با پوشش‌های استتاری در حال آزمایش در پیست نوربرگ‌رینگ دیده شد.

حال با توجه به اظهارات بیرمن و همین‌طور مشاهدهٔ نمونهٔ در حال آزمایش RM16، امیدها برای احتمال تولید این هاچ‌بک موتور وسط افزایش یافته است زیرا خودروسازان معمولاً کانسپت‌های خود را در نوربرگ‌رینگ مورد آزمایش قرار نمی‌دهند چراکه خودروهای کانسپت و نمایشی، صرفاً به ظاهر خوب نیاز دارند و کارایی و عملکرد آن‌ها اهمیت چندانی ندارد. به همین دلیل آزمایش RM16 در نوربرگ‌رینگ می‌تواند به معنای احتمال تولید آن باشد. در همین حال، آلبرت بیرمن گفته است که بخش N هیوندای در آینده دو محصول جدید را به بازار عرضه خواهد کرد که امیدواریم یکی از آن‌ها RM16 باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید