موضع سرسختانه ترامپ در قبال ایران، اروپا را قدرتمندتر می کند!

    کد خبر :307661

یک مقام ارشد دولت آمریکا ادعا کرد که موضع سرسختانه رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران و وضع تعرفه های گمرکی جدید بر واردات فولاد از اروپا، بخشی از استراتژی است که غرب را قدرتمندتر می کند!

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، «وس میچل» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا روز پنج شنبه در ادعایی تازه گفت که موضع سرسختانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران، وضع تعرفه های گمرکی جدید بر واردات فولاد از اتحادیه اروپا و درخواست آمریکا از کشورهای اروپایی برای افزایش سهمیه دفاعی خود در ناتو، بخشی از استراتژی است که در نهایت، غرب را قدرتمند می سازد.

وی همچنین مدعی شد که بدون این گونه اقدامات، کشورهای چین، روسیه و ایران گوی رقابت برای رهبری دیپلماتیک و نظامی جهان را از دست آمریکا و اروپا می ربایند.

میچل خطاب به مقامات اروپایی و «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) و در سخنرانی نادر یک مقام دولت آمریکا در بروکسل، پایتخت بلژیک گفت: «اتخاذ مواضع محکم در قبال اینگونه مسائل احتمالاً همیشه به توافقی فوری منتهی نمی شود. اما بهای بی اعتنایی طولانی مدت به اینگونه مسائل، بر اتحاد سیاسی می چربد».

گفتنی است که رهبران اروپا به شدت نگران سیاست خارجی ترامپ و گفتمان وی مبنی بر «آمریکا در درجه اول» هستند و تصمیم ترامپ در هشتم ماه مه برای خروج از توافق هسته ای ایران، به این توافق مورد احترام اروپائیان لطمه زد.

میچل در ادامه مدعی شد: «در تمامی این حوزه ها، چه ایران، چه بودجه دفاعی یا تجارت، ما به یافتن راهی مشترک و روبه جلو متعهد هستیم، ما به اقدام متعهدیم. ما می توانیم مذاکره کنیم، می توانیم یک استراتژی طراحی کنیم، می توانیم با یکدیگر هماهنگ کنیم و باید دست به کار شویم».

وی در خصوص خروج ترامپ از توافق هسته ای ایران و وضع مجدد تحریمها علیه تهران مدعی شد که این اقدام برنامه موشکی ایران را متوقف کرده و دامنه دسترسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در منطقه محدود می سازد.

شایان ذکر است، افزون بر بی علاقگی رئیس جمهور آمریکا نسبت به پیوندهای فراآتلانتیکی که اروپا و کانادا گرامی می دارند، بسیاری از دیپلماتهای اتحادیه اروپا و ناتو دونالد ترامپ را آغازگر یک جنگ تجاری جهانی و غیرضروری می دانند که به رشد اقتصادی لطمه خواهد زد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید